To se stále mluví, kolik peněz přineslo EET do rozpočtu ( o kolik podnikatelé okradli stát), ale ještě nikde jsem neviděla porovnání výdajů státní pokladny před zavedením a po zavedením EET a kontrolního hlášení. O kolik zaměstnanců se z těchto důvodů rozrostl aparát FÚ. Co stojí celá agenda spojená s EET a kontorlním hlášení mzdy, (kanceláře, počítače, program na EET a kontrolní hlášení - licence programu, aktualizace programu, energie...). Možná by se zjistilo, že stát ještě na EET a kontrolní hlášení doplácí. Určitě zaměstnanci kolem EET nemají měsíční příjem shodující se s příjmem např. prodavačky 13.000,-- Kč když to přeženu - to má málokterá .
A to nemá pouze státní kasa zvýšené náklady, ale i podnikatelé, které se promítnou v daňovém přiznání. Takže zase "okradou" o tyto nutné částky k vedení EET státní kasu.
To jsou asi důvody proč stát vyhrožuje s dalším bičem, protože z někoho ty peníze musí dostat.
Úplně nejlepší je teď novela EET, kdy lékaři stávkují kvůli EET , no tak se jim zruší, protože nebude lékař důchodce si přeci pořizovat EET, no a prošlo to ? Pokud uvádí, že nemají tržby v hotovosti tak přeci EET mít nemusí a pokud je to jinak ? (zase vyjímka, není podnikatel jako podnikatel).
Jak státní kasa použila výtěžek z EET a kontrolního hlášení - jak se to promítlo do života nás všech. No asi tím, že si naši poslanci za neúčast v parlamentu přidali a mohou mít vyšší osobní výdaje.
Nejsem odpůrce EET ani kontrolního hlášení, ale zatím mi není jasné, proč např. kontrolní hlášení nemůže být ve stejném režimu jako ostatní přiznání a hlášení, proč u tohoto hlášení jsou takové postihy jakmile nedorazí do 25. a to musí dorazit i potvrzení pokud je odesláno elektronicky jako nepodepsané , což u ostatních přiznání a hlášení je do 5ti dnů?