Podnikatelé “šmejdi” na své zákazníky stále útočí, téměř na každé ochranné opatření spotřebitele si našli způsob, jak jej obejít. Jak informovala Česká tisková kancelář, ve hře je celá řada dalších opatření, která by mohla jejich nekalým praktikám, kterými cílí především na staré lidi, zamezit.
Mohlo by vás zaujmout: Přímí prodejci vzkazují: „Nejsme žádní šmejdi“
Do vládního návrhu novely zákona o ochraně spotřebitele jsou teď začleněny například další dvě podmínky, které mají pořádání předváděcích akcí zpřísnit. Letáky by měly potenciálního zákazníka informovat o tom, kolik nabízené zboží stojí. Musí být na nich tedy uvedeny ceny. Pořadatelé předváděcích akcí by během nich a ve lhůtě dalších 7 dnů neměli přijímat od kupujícího peníze. Návrh v tuto chvíli míří do Senátu.
Psali jsme: „Šmejdi“ mají další fintu. Takhle se dobrý byznys opravdu nedělá
Díky ceně na letáku by si lidé mohli předem zjistit, nakolik je nabídka výhodná,
uvádí předkladatel pozměňovacího návrhu Jeroným Tejc. Lhůta, která stanoví, kdy může prodejce přijmout za zakoupené zboží peníze, má tak zamezit případům, kdy chce kupující odstoupit od smlouvy, na což má dva dny, ale toto právo nemůže být naplněno, protože podnikatel sídlí na fiktivní adrese.
Novela přináší ale i další opatření. Umožňuje například pořizovat video a audio záznamy z předváděcích akcí. Velký přínos v tom vidí například ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek: Největší průlom je, že bude možné legálně pořizovat záznam na těchto akcích a používat jako důkazní materiál,
uvedl. Záznamy budou bez nutnosti souhlasu předvádějícího pořizovat inspektoři České obchodní inspekce.