Elektronické vyplňování formulářů pro finanční úřady je ode dneška zase o něco jednodušší. Finanční správa nabízí takzvaná chytrá PDFka, která umí zkontrolovat správnost vyplněných dat a odeslat podání ve formě datové zprávy do datové schránky. Jako první jsou takto upraveny interaktivní tiskopisy Přiznání k dani z příjmu právnických osob a Přiznání k dani z přidané hodnoty. Postupně pak projdou úpravami i ostatní interaktivní formuláře PDF. Stálou snahou finanční správy je co nejvíce usnadnit poplatníkům elektronické vyplňování a podávání daňových formulářů. Tento způsob vzájemné komunikace je moderní, pohodlný, šetří čas a je pro obě strany velmi efektivní,
doplnila Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství.
Finančním úřadům pak chytrá PDF přinesou možnost načtení dat z obdrženého formuláře přímo do daňového informačního systému, čímž dojde ke zrychlení zpracování. Nejen chytrá, ale i obyčejná PDFka jsou pro poplatníky dostupná v Databázi aktuálních daňových tiskopisů.
K tématu dále čtěte: Nepodáte přiznání elektronicky, přestože musíte? Připravte si rovnou 2000 korun
Finanční správa navíc nedávno oznámila, že ke komunikaci s daňovým správcem už si poplatníci nemusí zřizovat elektronický podpis. Vystačí si jen s datovou schránkou. V praxi to vypadá tak, že poplatník vyplní elektronický formulář v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu a pro odeslání písemnosti klikne na tlačítko Ověření identity přihlášením do datové schránky. Systém se automaticky přesměruje na internetové stránky Datových schránek, kde se poplatník přihlásí způsobem, jakým se běžně přihlašuje do své datové schránky. Tím dojde k podepsání a následně k řádnému odeslání podání správci daně.