Elektronická komunikace se všemi úřady funguje v Anglii už 10-12 let, a to prosím bez datových schránek, bez ZFO, bez elektronických podpisů a bez instalace certifikátů do PC.
Ale když se o tom bavím s jinými Čechy, obvykle to začnou zpochybňovat, že přece elektronický podpis a datová schránka být musí :-D Stejně jako 99% Čechů řekne, že na faktuře musí být podpis a razítko :-D Bohužel jsme se ještě nezbavili rakousko-uherského a komunistického způsobu uvažování.
Jak komunikace s úřady funguje v Anglii jsem obsáhle vysvětloval na několika místech:
http://www.podnikatel.cz/clanky/tiskopisy-na-socialni-pojisteni-se-od-roku-2013-pouze-elektronicky/nazory/31448/
http://www.podnikatel.cz/clanky/tiskopisy-na-socialni-pojisteni-se-od-roku-2013-pouze-elektronicky/nazory/31474/
http://www.podnikatel.cz/clanky/zmeny-dph-roku-2013-pod-lupou/nazory/31494/
http://www.podnikatel.cz/clanky/tiskopisy-na-socialni-pojisteni-se-od-roku-2013-pouze-elektronicky/nazory/31460/
Čím více lidí bude vědět, jak funguje podnikání v zahraničí, tím rychleji (snad) se podobné vymoženosti přenesou i k nám. Média by měla častěji psát o těchto tématech, ale bohužel inspiraci v zahraničí vůbec nehledáme. Vymýšlíme stále svoje řešení, která jsou většinou špatná.