Dámská jízda aneb vybrali jsme auto pro něžné pohlaví

21. 2. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Volkswagen
Milé dámy, manželky, maminky a slečny, máme pro vás tip na čtyřkolového miláčka – Volkswagen Golf 1,6 TDI. Konečně test, kterému budete rozumět.

Pokud netrváte na extrovertním automobilu, ale naopak hledáte praktického služebníka s úsporným motorem, pak byste měli svoji pozornost soustředit na nový Volkswagen Golf. Sedmá generace tohoto evergreenu má co nabídnout.


Autor: Tomáš Čanda

Bixenonové světlomety + svícení do zatáček

Kompaktní karoserie se značně přiostřenými tvary je velká tak akorát. Golf sice uveze pět lidí, ale když ten pátý pojede s MHD, bude to pro všechny pohodlnější. Řidič a spolujezdec mají prostoru nejvíce. Čím více se budou vpředu roztahovat, tím méně místa zbude na nohy cestujících vzadu. Na zadních sedadlech je samozřejmě příprava pro připevnění dvou dětských sedaček (Isofix). Kufr s nízkou nakládací hranou má objem 380 l, což by mělo na průměrný nákup stačit. Sklopením zadních sedadel získáte objem 1270 litrů. S tím už se dá vyrazit pro nějakou drobnost do oblíbené prodejny švédského nábytku. Pod podlahou zavazadlového prostoru je rezervní kolo, které ukážete pánovi z asistenční služby, až dostanete někde na cestách defekt.

Jaký je uvnitř

Volant se příjemně drží a je na něm spousta tlačítek – ovládání tempomatu, radia a palubního počítače. Chce to trochu zvyku. Naopak sedačky vám padnou jako ulité. Výhrady rovněž nemám k řazení a k pedálům. Bílé LEDky vytváří na palubě útulnou noční atmosféru, s lepší výbavou dostane dveře (bohužel jen přední) se světelnými proužky. Radio, telefon a jízdní data, popř. i navigace jsou sdruženy pod dotykový displej uprostřed palubní desky. Displej reaguje už na přiblížení vaší ruky. 

Vše důležité najdete na jednom místě

Níže je situováno ovládání klimatizace a schránka na drobnosti obsahující USB port. Mezi sedadly je stavitelná loketní opěrka s dalším odkládacím prostorem. Před loketní opěrkou jsou dva držáky na nápoje – pro ranní cesty s kávou a dále elektronická ruční brzda s funkcí Autohold. Už žádné tahání za „ručku“ při parkování, ale jen stisk tlačítka. Ve schránce před spolujezdcem je překvapivě ukrytý CD přehrávač. Vychytávku v podobě klimatizované schránky znají např. řidičky Fabií. Připočteme-li odkládací prostor ve dveřích, pak dostaneme slušný základ pro hru zvanou ulož&hledej.

Jak a za kolik jezdí

Testovaný vůz byl vybaven dieselovým motorem 1,6 TDI o výkonu 77 kW (105 k), což je dostačující pro městské a příměstské cestování. S tímto motorem si o trhání dlažebních kostek můžete nechat jen zdát, ale důvodem pro jeho volbu bude spotřeba. Přísun výkonu, resp. točivého momentu 250 Nm je lineární bez charakteristického dieselového nakopnutí, což ocení ty klidnější z vás. Manuální převodovka vyniká přesným chodem, ale má jen pět rychlostních stupňů. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km, což je trochu optimistické číslo, ale i tak jsem byl pozitivně překvapen spotřebou – ve městě jsem jezdil za 4,8 l/100 km, mimo město jsem se dostal na minimum 4,3 l/100 km. Průměrná spotřeba v testu činila 5,8 l/100 km, a to jsem Golfu taky prohnal faldy. 

Kvalitní zpracování, výborná ergonomie

Myslím dámy, že se mezi vámi najde dost těch, které skutečně rádi řídí, a proto oceníte velmi dobré jízdní vlastnosti Golfu. Přestože je podvozek nastaven hodně komfortně, tak se nenechá vykolejit svižnou jízdou. Řízení je příjemné, chod pedálu není přehnaně měkký a na brzdy je spolehnutí. K bezpečné jízdě na sněhu přispívá stabilizační systém svými decentními zásahy. V případě, že dojde k nejhoršímu, je povolána armáda airbagů (čelní, postranní, kolenní a hlavové).

Cena

Volkswagen Golf 1,6 TDI ve výbavě Highline pořídíte od 478 900 Kč vč. DPH. Testovaný vůz stál 560 900 Kč vč. DPH.

Kompletní TEST a srovnání s vozem BMW řady 1 najdete na webu TopDrive.cz

Autor článku

Tomáš Čanda je šéfredaktor serveru TopDrive.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).