Názor k článku Živnostníci žijí v omylu, daně lze podat elektronicky i bez e-podpisu od MaT - Elektronické podání používám už několik let - nejen...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 3. 2010 12:52

    MaT (neregistrovaný)
    Elektronické podání používám už několik let - nejen pro daň z příjmu, ale také pro DPH... Dovolil bych si shrnout své důvody a zkušenosti:

    Určitě je pro mě pohodlnější vyplňovat takový formulář v elektronické podobě - leccos si to pak dopočítá samo, zkontroluje... Když se přepíšu, můžu se hned opravit (bez nějakého škrtání a podobně). Sice na internetu naleznete i různé šablony třeba pro Excel, nebo různé online pomůcky (iDnes, Mesec.cz, etc.) - ale už se v minulosti také stalo, že v nich byly chyby - proto preferuji řešení od Ministerstva financí. Pokud tam budou mít chybu - tak se na mě nemůžou zlobit. Pokud chybu udělá někdo v nějaké neoficiální Excelové šabloně, je to můj problém, že něco takového používám...

    Elektronický podpis jsem si zatím také nepořídil, ale časem k tomu možná dospěji - zatím mě trochu odrazuje roční cena. Ale jak už je i v titulku článku, elektronický podpis na tato daňová přiznání není potřeba. Jen je pak třeba vytisknout to potvrzení, to podepsat a dopravit nějak na FÚ...

    Pro "dopravení na FÚ" už roky používám služeb České pošty. Bohužel obvykle nestíhám daňové přiznání dělat moc v předstihu, tak je to často na poslední chvíli. Když na FÚ budou na podatelně do 16.00 a na poště do 19.00 (případně na hlavní poště i do půlnoci :-), co mi dává větší flexibilitu? A na FÚ prý v tomto období navíc bývají fronty - na poště sice také bývá trochu větší provoz, ale pořád se to celkem dá zvládnout.

    V čem je lepší vytisknout jen potvrzení místo celého daňového přiznání? Je to jen jeden papír. Vejde se i do malé C5 obálky (těch mám doma zásobu) - u klasického DP jsem vždycky někde musel shánět velkou obálku (těch zásobu nemám). I s přílohami toho bylo hodně. Navíc doma nemám kopírku, scanner ano (ne že by to pak nešlo vytisknout) - ale je pro mě tedy také jednodušší potřebné přílohy jen naskenovat a tisknout pak jen to potvrzení...

    Navíc to potvrzení by možná ani nebylo třeba posílat doporučeně - uvažuji o tom, že ho příště zkusím poslat normálním dopisem - to bych pak ani nemusel na poštu (poštovní schránku mám hned na vedlejším domě v rámci bloku).

    Jinak když se ještě vrátím k tomu podání na poslední chvíli - s elektronickým podáním můžete udělat také to, že ho odešlete až před půlnocí a to potvrzení pak pošlete v klidu druhý den...

    Musím ale zmínit i jednu negativní zkušenost - někdy před rokem či dvěma se opravdu objevila i ta možnost, že pokud zaplatíte odpovídající daň a FÚ to dorazí na účet, nemusíte dodávat ono potvrzení. Tak jsem to tedy zkusil a asi po měsíci mi přišel dopis s červeným pruhem, že prý jsem nepodal daňové přiznání a ať to koukám napravit. Tak jsem hned volal na FÚ, tam mi paní řekla, že o tomhle vůbec neví a ať radši to potvrzení ještě dodatečně pošlu - každopádně byl to asi nějaký komunikační problém u nich - ale v zásadě se nic nestalo, žádné penále, nic - jen jsem si říkal, že místo toho, aby mě honili s obsílkou na poštu, mohli mi rovnou jen zavolat a vše by se vysvětlilo...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).