Pokud tomu správně rozumím, tak elektronické podání znamená, že ho sice zasílám elektronicky, ale současně jsem povinen ho dodat úřadu postaru osobně nebo poštou, vytištěný a podepsaný. Byť ve formě jakéhosi zkráceného výtahu.
Smutné je to hlavně z toho důvodu, že už dávno běží státem nařízený režim datových schránek, v rámci něhož jsou podnikatelé povinni komunikovat s úřady elektronicky.
A v okamžiku, kdy by jim to konečně mohlo ušetřit aspoň jednu frontu při podání daňového přiznání, úředníci nařizují že je vše postaru a ať to pěkně vytisknou, podepíšou a přinesou osobně....
Teoreticky má daňové přiznání přes datové schránky fungovat, takže úředníci podání na papíru nenařizují.
Ale zkušenosti nic moc, nakonec to v mém případě po marných pokusech u toho papíru stejně skončio.
Víte, mě nešlo o to daňové přiznání. Nakonec, jak je vidět ono to elektronicky jde a rozhodně je pro obě strany efektivnější, když to podnikatel naklepe do fomuláře, se všemi kontrolami, odešle a na berňáku se to rovnou datově uloží, než kdyby to měl tisknout, skenovat, odesílat v pdfce, na úřadu to museli nějak ručně zpracovávat .....
Šlo mi to o potvrzení, onen etiskopis. Jakto že nikdo z úředníku neřekl, že se má zaslat přes datovou schránku, když je tato cesta komunikace mezi podnikatelem a úřadem zákonem předepsaná???
pres datovku to poslat jde zcela urcite! bez podpisu a s jednim resenim - jednim kliknutim... jen se prihlasit pres prihlasovaci dialog a posle se to automaticky FU ktery jste uvedl v priznani. na vlastni oci jsem to videl..