Daňová Kobra zachránila přes 7,5 miliard korun, pochlubil se Babiš

27. 1. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Výsledky Daňové Kobry slaví úspěch. Za 3 roky dokázala zachránit daňové úniky v celkové hodnotě 7,66 miliard korun.

Výsledky prezentovala Celní správa České republiky, která společně s Policií ČR a Finanční správou ČR tvoří Daňovou Kobru.

Ta jenom v loňském roce zabránila daňovým únikům v hodnotě necelých 3 a půl miliardy korun. Informace potvrdil ministr financí Andrej Babiš. Podle ministra vnitra Milana Chovance mají polovinu úspěchu na svém triku policisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ).

Daňová kobra nově bude také dohlížet na systém elektronické evidence tržeb, v hledáčku má také spotřební daně a DPH. Hned po prvním měsíci fungování před třemi lety se jí podařilo zabránit škodě ve výši 270 milionů korun. Čtyři lidi byli tehdy obviněni z pokusu o trestný čin zkrácení daně poplatku a podobné povinné platby. Mezi obviněnými osobami mělo dojít k dohodě o vytvoření fiktivního obchodního řetězce.

Čtěte také: Daňová kobra. K čemu je a proč s ní manažeři nesouhlasí

Daňová kobra stála také za pádem známého e-shopu LevneElektro.cz. Účty byly e-shopu obstaveny právě po jejím zásahu. Podezřelé osoby vytvářely s cílem zkrácení DPH účelové obchodní řetězce firem, prostřednictvím nichž realizovaly pravděpodobně od roku 2013 nákupy a prodeje elektroniky od dodavatelů z jiných členských států EU, čímž českému státu způsobily škodu, která je předběžně vyčíslena na několik desítek milionů korun, komentoval tehdy případ Jiří Matzner, mluvčí jihočeské policie. 

LevneElektro.cz se nakonec ocitlo na konci loňského roku v úpadku. Tomu předcházel insolvenční návrh. V následujícím řízení přihlásilo své pohledávky za dlužníkem celkem 93 věřitelů, přičemž jde o pohledávky v řádu desítek miliónů korun.

Čtěte také: Soud definitivně rozhodl, Levneelektro.cz je v úpadku

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).