Daňový portál, přes který lze podávat elektronicky daňová přiznání, zaznamenává v posledních několika dnech výpadky. Jak upozorňuje Česká daňová správa (ČDS), která portál provozuje, problémy se projevují delším načítáním stránek aplikace, popř. výpadkem spojení. Důvodem je podle ČDS velký počet připojených uživatelů.
Daňový portál je v současné době využíván zejména k vyplňování daňového přiznání k DPH, souhrnného hlášení, daňového přiznání k dani z nemovitostí a dani silniční,
dodala serveru Podnikatel.cz Jaroslava Musilová, tisková mluvčí Generálního finančního ředitelství. Na odstranění problémů se podle ní v současné době intenzivně pracuje.
Při práci v aplikaci Elektronická podání pro daňovou správu doporučujeme pravidelně ukládat pracovní XML soubor, který je možné po výpadku znovu načíst do aplikace EPO a pokračovat v práci,
radí správci Daňového portálu.
Pracovní XML soubor lze uložit pomocívolby „Uložení prac. souboru“, v menu „Pro celý formulář“. Toto menu je dostupné v každém formuláři aplikace EPO2.
Jak opětovně načíst uložený pracovní XML soubor do aplikace EPO?
- Vstupte na úvodní stránku Daňového portálu
- Klikněte na „ELEKTRONICKÁ PODÁNÍ PRO DAŇOVOU SPRÁVU“ a vstupte do příslušného formuláře, ve kterém jste XML soubor uložili
- Vpravo v menu „Pro celý formulář:“ klikněte na položku „Načtení souboru“, resp. klikněte na tlačítko"Načtení souboru", zobrazené na „Úvodní stránce pro vyplnění formuláře“.
- Klikněte na tlačítko „Procházet“ a vyberte XML soubor, který máte uložený ve svém počítači
- Vpravo klikněte na tlačítko „Načíst“
- Klikněte na tlačítko „Úprava ve formuláři“ a pokračujte v práci