Dar jako skrytá reklama

3. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Dary se obvykle poskytují obcím, krajům, příspěvkovým organizacím, neziskovým právnickým osobám i pořadatelům veřejných sbírek na financování vědy, vzdělávání, výzkumu a vývoje, školství, zdravotnictví, kulturu a další uvedené v § 15 zákona o daních z příjmů. Takový dar je uplatnitelný v daňové povinnosti dárce. Darovat je možné také cokoliv a komukoliv. V tom případě se jedná o dary ostatní, které lze poskytovat ze zdaněných prostředků prakticky neomezeně.

Daňově uplatnitelný dar je bezúplatným nabytím bez jakéhokoliv protiplnění. Dárce podporuje činnost neziskové organizace nebo konkrétní fyzickou osobu, bez ohledu na další možné výhody pro jeho firmu. V tom se liší dar od sponzorování, kdy se úplatným způsobem, proti platbě zadavatele, realizuje reklama k zabezpečení odbytu určitého produktu či služby. Není vždy snadné určit hranici, za kterou se již zveřejňování informací o dárci považuje za propagaci. Veřejné oznámení šířené komunikačními prostředky, např. uvedení dárců na propagaci v tisku by mohlo být považováno za skrytou reklamu, se všemi důsledky pro dárce i obdarovaného. Čtěte více: Daňově uplatnitelné dary a jejich rozlišení od skryté reklamy

Autor článku

Dagmar je redaktorkou Podnikatel.cz a ve svých článcích se zaměřuje na oblast mzdového účetnictví a personalistiky. Mzdové účetní pravidelně školí a poskytuje rady v odborné poradně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).