Seznam úřadů, které podporují elektronickou komunikaci je od základu nesprávně sestaven. Tak je je zobrazen, mi připomíná seznam úřadů, jimž je možno předávat data prostřednictvím portálu veřejné správy (PVS). Portál veřejné správy ovšem není jediná cesta jak komunikovat s orgány státní moci a pro běžného občana je fakticky nedostupný. PVS slouží ČSSZ, statistickému úřadu a finančnímu a celnímu aparátu zejména k masovému sběru údajů od firem a podnikatelů, které jsou ze zákona povinni státu hlásit. Rozhraní PVS je ručně nepoužitelné, používají se moduly do účetních programů apod.
Nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon 227/2000 Sb. (Zákon o elektronickém podpisu) ukládá všem orgánům státní moci, které provozují elektronické podatelny, což jsou všechna větší města a převážná většina všech státních úřadů, aby akceptovaly podání k nimž je připojen zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro ověření elektronického podpisu jak ho definuje zákon 227. Jinými slovy stačí jim poslat správně podepsanou zprávu elektronickou poštou.
Toto platilo už v době napsání článku a informace podaná tak, že uvedené úřady jsou jediné se kterými je možné komunikovat elektronicky je nepravdivá.