Nerozumím, jak se v dnešní době dá fungovat bez datové schránky, elektronického podpisu a elektronického bankovnictví.
Potřebuji párkrát za rok podat přiznání k DPH, pro FO i PO. Kdysi jsem to musel tisknout, jít s tím potupně na poštu a pak do banky. Teď díky webovému portálu http://eds.mfcr.cz to jde kompletně vyřídit během pár minut z gauče.
Prudí dopravní inspektorát s pokutami? Nebo řešíte něco s nějakým úřadem? Vám se kvůli tomu chce furt běhat na poštu? Ty notifikace na příchozí datovou zprávu fungují dobře, dá se nastavit i zasílání celých zpráv na e-mail přes http://ispis.cz/email. Zprávu nepromeškáte, máte ji v e-mailu (já bych spíš ztratil nějaký papír), můžete ji přeposlat na vyřízení kolegovi nebo známému,...
Nebo když po Vás někdo něco chce vytisknout, podepsat a poslat poštou -- nemusíte, stačí to podepsat elektronicky a poslat e-mailem. Jestli to chce mít papírově, ať to nahraje na https://www.czechpoint.cz/uschovna/ a zajde si na tu poštu sám. Dají mu to písemně i v zásadě s notářským potvrzením, že jste to podepsali Vy.
uz jenom kvuli dementnimu kazdomesicnimu posilani priznani dph... Takhle to naklikam a poslu za 10 minut, jeste tak chodit s tim na postu, tuudle :-) A ourada ma povinnost posilat vam vsechno do DS. Staci nastavit oznameni e-mailem, a hned vite, ze neco prislo. Za me spokojenost. Prakticky nutnost pro vsechny, co pracuji dlouhodobe mimo sve trvale bydliste.
ourada ma povinnost posilat vam vsechno do DS
Cha cha. Zadna takova neni, zvlaste kdyz se jedna o "velke" (v roce 2014 jen nekolik MB) prilohy. To se budete divit az vam neco prijde do schranky postou a bude se povazovat za dorucene. Nedostanete o tom ani notifikaci do DS, protoze ta by byla drazsi nez ten papirovy dopis. Datove schranky navic musite mit dve, jednu jako podnikajici subjekt a druhou jako clovek. Dodnes totiz urady nevi jak toto rozlisovat, protoze jako jedna osoba jste zaroven oboje.
A az se za 10 let socialka zepta proc jste udajne nepodal prehled, tak u soudu s nejakym proprietalnim ZFO souborem s proslou casovou platnosti moc neuspejete. Ten uz v te dobe nepujde ani nicim zobrazit.
DS využívám už dva roky, vyhovuje mi, že nemusím běhat po úřadech a papíry vyřídím doma v trenkách. Ale už se mi parkrát stalo, že - i když dělám vše pořád stejně - tak na úřad dorazil nějaký nečitelný formát a stejně jsem musel běžet s papírem (naštěstí mi to vstřícná úřednice zatelefonovala - jinak bych prošvihnul termín). Jsem už trochu letitý, tak mi poněkud vadí ta nejistota ohledně toho, zda zpráva skutečně úřadu dorazila, o čemž se nic nedozvím a ani nemám nic v ruce. A to zmiňované přečasování datového razítka je hodně nepraktická blbina - kdo na to má pamatovat a kde brát čas. Ale vcelku spokojenost a za sebe minimálně plátcům DPH doporučuji jít do DS. Přeji hezký den :o)
"Jsem už trochu letitý, tak mi poněkud vadí ta nejistota ohledně toho, zda zpráva skutečně úřadu dorazila, o čemž se nic nedozvím a ani nemám nic v ruce."
Zrovna jsem se tu chtěl zeptat, jak se dozvím, že jim do DS vše v pořádku došlo. Takže se to nedozvím? K čemu potom taková služba je?
Pro mě je při jednání s úřady priorita mít v ruce potvrzený papír, ten je stěžejní a říká "není to moje chyba, ale chyba úředníka" a mě to dál nemusí zajímat.
Pokud DS neposkytuje zpětné potvrzení do správném doručení, je k ničemu. Mělo by tam být pro úředníky povinné zpětné potvrzení, něco jako v outlooku "vyžaduji potvrzení o přečtení zprávy", které je v emailu "drzé" a nepoužitelné ale úřad by měl mít povinnost to potvrzovat.
Ano, chápu, že pro některé podnikatele je DS dobrá, pomáhá jim. Ale pokud jsem OSVČ bez zaměstnanců, neplátce DPH, tak pro dvojí kontakt s ouřadama za rok si schránku dělat nechci ! Přiznání i přehledy zpracuje účetní a já ušetřím časi starosti, ty jednorázové náklady na účetní unesu ...
Doufám, že pro ty drobné OSVČ povinná nikdy nebude - kdo chce, udělat si ji může.
Datová schránka je super "nápad" s tak neskutečně zmršenou realizací, že by za to měl jít zadavatel sedět.
Ano, mluvím o té jejich slavné archivaci, kdy po 3 měsících ztratíte originál úředního dopisu, pokud nehodláte platit opravdu hodně mastné poplatky České Poště. Na druhou stranu těžko by někdo hledal státní elektronickou aplikaci, který by za něco stála. Dobré nápady a user-friendly aplikace jsou doménou soukromých firem, kteří potřebují v prvé řadě uspokojit své zákazníky, nikoliv jednorázově svojí kapsu z provizí za dohození státní zakázky.
Souhlas a zejména, když pracujete v oblasti, kde rozhodnutí úřadu má běžně kolem 30 až 40 stran textu a mnohdy je důležité takové rozhodnutí ponechat pro např. soudní řízení. A když si vemu, že blbá konverze (v podstatě vytištění) stojí na poště jedna stránka 30,- Kč, tak je to fakt mazec. To si to opravdu raději nechám poslat poštou a mám originál "napořád".
Jako doplňková služba ke korespondenci je to OK, ale ..... zapomene se vždy říci to "B" .....
Pokud chcete poslat datovou zprávu subjektu, jenž není placen státem, tak musíte mít jakési předplatné ..... selským rozumem za zprávu dáte o dost více peněz. Upozornění - nebo-li hezky česky notifikace - nefunguje vůbec. Tudíž dostanete-li zprávu a řekněme, že zapomenete podívat se na obsah DS, tak tam taky může být uložen exekuční příkaz a je vymalováno.
Shrnuto ..... dobré je to na komunikaci s úřady, ale nikoliv jako plnohodnotná náhrada s cestou na poštu a vystání si fronty u přepážky.