Dbejte o své zaměstnance, jinak vám do dvou let odejdou
Nechystá se náhodou větší část vašich zaměstnanců k odchodu? Podle průzkumů je to možné. Co udělat proto, aby firma neztratila nejlepší pracovníky?
Více než čtvrtina zaměstnanců by ráda do dvou let opustila stávající společnost. Důvodem je jejich nespokojenost s nerovnováhou mezi osobním a pracovním životem. V celosvětovém průzkumu to zjistila poradenská společnost Hay Group. Znepokojení je znát především v Evropě, kde ještě loni bylo nespokojeno 32 % zaměstnanců, ale letos fakt, že firmy nedostatečně řeší rovnováhou pracovního a osobního života, vnímá už 39 % dotázaných. O změně zaměstnavatele vůbec nepřemýší pouze 17 % zaměstnanců.
Firmy chtějí po svých zaměstnancích stále více, ale s méně prostředky, což vede k rostoucí nespokojenosti s vyvážeností pracovního a soukromého života. Dlouhodobé řešení otázky work-life balance se proto musí zaměřit na umožnění zaměstnancům pracovat efektivněji. Je logické, že pokud zaměstnanec musí trávit více času v práci, bude to dělat s lepším pocitem, když pracuje na úkolech s jasným smyslem, má dostatek zdrojů i podporu od kolegů a má odpovídající rozhodovací pravomoc,
říká Pavla Helclová, konzultantka Hay Group.
Zaměstnavatelé žehrají, že nemají k dispozici dostatek pracovníků s odpovídající kvalifikací a to často ohrožuje plnění jejich závazků. Jak se uvádí ve zprávě Hay Group, je v takových případech nutné zaměřit se na strategické a flexibilní řešení, které zaměstnancům odstraní alespoň část překážek. Jedním z kroků může být například volná pracovní doba nebo možnost práce z domova. Ti, kteří to neudělají, riskují, že jejich nejvýkonnější zaměstnanci buďto vyhoří nebo odejdou.
Zaměstnanec bude ve firmě spokojený, když…
- bude znát jasný směr svého úkolu a hodnoty, které jeho splněním přinese
- práce bude ve firmě rozdělována spravedlivě
- bude zřetelná podpora v rámci pracovních kolektivů i mezi všemi odděleními firmy
- zaměstnavatel bude v rámci možností nabírat nové pracovníky a ty současné z úsporných důvodů nebude přetěžovat
- mu budou nabídnuty další příležitosti osobního rozvoje
E-shopy si nejvíc oblíbili Pražané, v Podkrkonoší je internetový obchod slabší
Nákupům na internetu vévodí Pražané, větší polovinu Severočechů tato možnost stále příliš nenadchla. Zajímavé srovnání přinesl růzkum nákupního rádce Heureka.cz a agentury NMS Market Research. Podle něj V e-shopech nejčastěji nakupují lidé z Prahy a Středočeského kraje, je jich 53 %. Se č% odstupem následuje Jihomoravský kraj. Je to dáno tím, že v obou regionech jsou největší česká města. Internetoví uživatelé z Prahy nakupují nejen nejčastěji, ale také nechávají za nákupy v e-shopech nejvíce peněz. Celá čtvrtina Pražanů ročně utratí na internetu více než 20 000 korun,
říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research s tím, že kolem Zlína si 20 000 korun dovolí za nákupy na internetu ročně utratit maximálně desetina všech zákazníků e-shopů. Na kom e-shopy vydělávají nejméně, to jsou Severočeši, konkrétně obyvatelé Libereckého kraje. Internetový nákup volí jen 41 % lidí měsíčně, stejně jako v Pardubickém kraji.
Přesto jsou internetové nákupy oblíbené a alespoň jednou měsíčně nakupuje v e-shopech téměř polovina internetových uživatelů. Ženy nakupují na internetu častěji. Alespoň jednou za měsíc nakupuje online 51 % žen a 44 % mužů,
dodává Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.
Vůbec nejlepšími zákazníky pak jsou mladí lidé do 30 let, na internetu si každý měsíc koupí nebo objedná zboží 59 % lidí z této věkové skupiny. Vzhledem k jejich věku ale převažují nákupy v nižších hodnotách.
Když reklamu, tak jedině mobilní
V příštích dvou letech bude velmi výrazně posilovat mobilní reklama. Vyplývá to z nejnovějších prognóz výdajů na reklamu mediální agentury ZenithOptimedia. Jako mobilní internetová reklama se počítá reklama ve smartphonech a tabletech, ale také reklama ve vyhledávačích. Hnacím motorem růstu je internetová reklama a po několika letech očekávání stojí v čele mobilní reklama. Mobilní zařízení jsou nedílnou součástí života mnoha spotřebitelů po celém světě, ale stále představují velký nevyužitý potenciál pro zapojení zákazníků osobním, interaktivním a vysoce efektivním způsobem,
říká Steve King, ředitel agentury ZenithOptimedia.
Zatímco loni se do mobilní reklamy celosvětově investovalo 8,6 miliardy amerických dolarů, za dva roky by to mělo být už 29,5 miliardy amerických dolarů. Znamená to, že se investice do internetové reklamy v letech 2012 až 2015 zvýší v průměru o 15 % ročně a budou tvořit 66 % globálního růstu výdajů do reklamy. Tento růst táhnou digitální inovace, jako například lepší měření umístění reklamy, větší lokalizace a integrace s mobilními zařízeními, dále pak on-line videa a sociální média.