Tak se zkuste podívat na Babišův profil na FB, tam jsou vidět nejčastěji tři druhy lidí. Falešné profily co ho vynáší do nebes, normální lidé co ho vynáší do nebes méně a s otázkami a hateři co mají jen otázky :) Těch prvních tam je ale ze všeho nejvíce a do hodiny po vydání :) Takže to, že je zde vytvářen dojem podpory je myslím více než zřejmé. Ale na demonstracích za podporu Babiše se vždy sejde pár lidí, protože ona ta aktivní podpora tam právě v takové mase vůbec není jak se to díky marketingu tváří :)
Líbí se mi, jak ti co kritizují, dělají vlastně úplně to stejné, jen na opačné straně barikády a dopouští se stejných faulů. Viz tvé tvrzení o profilech. Jde o tvůj dojem a nebo máš svá tvrzení podložená relevantními daty? Co si budeme nalhávat, "píáristi" jsou obchodníci s teplou vodou, kteří mají vytvářet (klamavé) dojmy, jitřit emoce. Když vidím reklamy mířící primárně na mladě lidi, tak mám dojem, že musí být totálně vy..., bez reálných přátel...pokud padají na úrodnou půdu. V článku se mi líbí znaky, které mají odhalit falešné profily. Musí být správně spravované? Proč, pokud slouží jen k vyjadřování se, když na některá fóra nelze vkládat příspěvky jinak než přes účet u sociálních sítí? Stejně jak někteří píší podněty na úřady, tak věřím, že mají mnozí i zálibu v diskusích a svůj názor jen překopírují. Třeba je to jejich životní náplní? Pobavila mě položka týkající se IP adres. No, přichází šok, ale jedna IP adresa automaticky neznamená 1 uživatel. Existují stránky, na kterých si můžete ověřit, jaké soubory sdílíte (torrent). Tam uvidíte, že z vás může být aktivní pirát, i když nemáte ani nainstalovaného klienta. :-)
Jsem IT vývojář a analytik už jen zkušenosti pracovní mi dají dost k vcelku spolehlivému rozpoznávání.
Ale řeknu vám několik základních znaků, které si může ověřit na těch profilech tam každý.
Věková skupina, kterou tam převážně mají vám na FB nesedí 24/7 tzn není možné aby všichni reagovali okamžitě po vydání příspěvku. neomluvě o tom, že se často dříve stávalo že tam byli komentáře hodinu staré i když příspěvek právě vydali, na to už si dávají pozor a komentáře tam sypou těsně před a při přidáno, tzn to již není tak znát.
Účty nemají historii před určitými roky a skupiny účtů se má často vzájemně v přátelích, ale tisíce přátel co mají nemají vůči účtu příliš interakci.
Na zdích těch profilů jsou zpravidla propagační články vlády nebo slinty o migrantech apod.
Profily tam často vkládají již jednou vložený příspěvek, často se ani netýká příspěvku Babiše, je to jen klasické, stojíme za vámi, jste nejlepší a další variace. Stačí si porovnat další levicové či populistické politiky a jejich sociální sítě, uvidíte ten markantní rozdíl v diskuzích. Fejkové automatické profily totiž konstruktivně příliš diskutovat neumí, většinou tam není relevance k příspěvku protože to by to musela ovládat armáda lidí.
Tady nejde o to, jestli tam jsou falešné profily pro jeho podporu, to je naprosto zřejmé ale o to, kolik desítek % to je :)
A už po mě jeden klient v historii chtěl přesně to samé, není to nic nemožného mít to vcelku automatické. Jsou i služby co tohle nabízí.
Proč jsem si už delší dobu myslel, že budeš další "ajťák"? Sociální sítě využívám minimálně, ale když se podívám kolem sebe na lidi, kteří mají placku téměř přilepenou na dlani a čekají další nový příspěvek, tak se nedivím, že většina reakcí je do hodiny. Proč taky reagovat později na něco, co už nemusí být aktuální? Tím nezpochybňuji falešné účty. Vše se dá koupit. Net je jeden velký klam. Ale pokud chce někdo věřit...
To zase někdo vidí přes svou patologickou nenávist bílé myšky, nevím proč tady trapně tahat Prchala.
Občas na FB Babiše chodím, čeho si člověk povšimne hned, tak to je dobrá nálada a optimismus těch stránek na jedné straně a na druhé straně velké množství velmi nenávistných příspěvků, které nikdo nemaže, na tuhle nenávist lidé potom reagují, takže tady je to naprostý nesmysl, pokud by tam Prchal něco chtěl manipulovat, tak příspěvky, plné nenávisti, frustrace a zloby, by především odstraňoval, aby vyvolal dojem že všichni podporují Babiše.
Zřetelně falešné reakce vidíme u nabízení podvodných produktů na zázračné hubnutí, vyléčení všelikých chorob atd.. tam je samá chvále a žádné odezva, že to je podvod.
Jinak bych připomněl, že stránky AB sleduje 180 tisíc lidí, kdežto voličů ANO je 1,5 milionů, tedy úžasný "marketing Prchala se poněkud přeceňuje, pokud ty stránky získaly nějakého nového voliče, tak to bych řekl, že to byly tak zlomky procent.
Kdyby příspěvky mazal, tak se dočká stejných reakcí a posměchu, jaký má Okamura. Což by bylo kontraproduktivní, je to stejné jako proč Ovčáček nemaže to co mu tam poslední dobou dělají lidi za psí kusy. Oba dva tím podporují ten dojem, že všichni jsou proti nim proto, že jím šlapou na paty. A následně se to právě Babišovi hodí v tom jeho neustálém vykládání do medii a v parlamentu, jak je vše kampaň a účelovka, tzn bohužel ale ano, ti co tam jen uráží a nemají konstruktivní kritiku slouží v té propagandě jako pěšáci.
Ten marketing prchala není jen na FB ale především v mediích. Cílovka Babiše hltá spíše televizi a on i díky strategii kterou má jistě od PR udělá z každého výstupu ve sněmovně co se dostane do medii krásnou reklamu plnou často zavádějících interpretací :)
A navíc ty nenávistné komentáře jsou výbornou příležitostí pro další reakce a každý komentář zvedá engagement příspěvku a tím ovlivňuje algoritmus FB a silně zvyšuje dosah. To by měl vědět každý, kdo se v internetovém marketingu alespoň trochu pohybuje.
Navíc falešná identita klidně může tohoto "hatera" nařknout, že zrovna ten jeho profil je falešný, zaplacený nebo že to je právě ten zloděj, proti kterému Andrej zbrojí a proto křičí, a přesně toto se v těch diskuzích děje.
Musím říci, že ovládání mas lidí má Prchalova agentura zmáknuté. Nikdy jsem nevěřil, že někdo může ustát tolik průšvihů a stále být u třetiny národa hrdinou. Bohužel to tak je...
S astroturfingem se setkávám prakticky denně v různých reklamách na zázračné produkty. Ty obsahují nejen smyšlené údaje o (téměř) nobelovských autorech daného produktu, ale samozřejmě i smyšlené nebo řízené recenze na takový produkt Jde většinou o různé předražené doplnky stravy nebo zdravotní pomůcky nebo téměř zázračné spotřebiče do domácnosti atd. Skoro to vypadá,že "šmejdi" si našli astroturf jako nový způsob propagace.