Desetina zákazníků se vzdá karty ve prospěch platby mobilem, zjistil průzkum

14. 11. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Karta nebo mobil? Desetina lidí oslovených v průzkumu by se klidně při platbách obešla bez karty, pokud by mohla bezpečně zaplatit mobilem.

www.isifa.com

Mobilní telefon má dnes téměř každý.

Asi desetina zákazníků je připravená opustit platební karty ve prospěch placení mobilním telefonem, pokud by tento způsob platby poskytoval stejný komfort, rychlost a bezpečnost jako platební karta. Vyplynulo to z výzkumu, který realizovala společnost Gfk Czech v polovině letošního roku, a to mezi českými i slovenskými spotřebiteli ve věku 15 až 79 let. Ochota platit mobilním telefonem přitom rostla se snižujícím se věkem respondenta. Zhruba dvě třetiny zákazníků však upřednostňují platební karty a 30 procent lidí uvedlo, že by placení kartou a mobilem kombinovali.

Platbám nahrává rozšířenost mobilů

Nástup používání mobilního telefonu jako platebního nástroje může být poměrně rychlý. Penetrace mobilních telefonů je vysoká. Mobilní telefon má dnes téměř každý a někdo dokonce i více, uvádí však k výsledkům průzkumu Jiří Nosek, Financial Services and Technology Sector Leader ve společnosti Gfk. Zhruba 40 procent telefonů podle něj umožňuje datové přenosy a připojení k internetu. Pokud by se implementovaly technologie pro propojení s bankovním účtem a verifikací platby na straně obchodníků, lze ze strany zákazníků očekávat zvyšující se zájem, dodává Nosek.

Čtěte také: Platební karty už nefrčí. Hitem jsou platby mobilem

Třicet procent respondentů je totiž podle průzkumu připravená na platbu mobilem, pokud by jim ji nabídla jejich banka a měli by pro ni vhodný mobilní telefon. Zároveň se jich ale většina obává o bezpečnost plateb, pokud by byly bezkontaktní a nebylo by nutné je ověřovat pomocí PINu.

O platbu mobilem je zájem

Na českém trhu se v letošním roce zároveň rozjela mobilní peněženka Mobito. Platit mobilem lze poté, co si uživatel do mobilní peněženky přepošle peníze ze svého běžného účtu. Tomuto kroku se vyhne, pokud má svůj účet v partnerské bance (například Česká spořitelna, GE Money Bank, Raiffeisenbank a UniCredit Bank) a jeho účet je s Mobitem přímo propojený.

Čtěte také: Máte e-shop nebo kamennou prodejnu? Mobilem už mohou platit i vaši zákazníci

skoleni_8_1

Mobito přitom pracuje se zmíněným potvrzením PIN kódem. V říjnu letošního roku hlásilo více jak 11 tisíc zákazníků a neskrývá své ambice. Do konce roku chceme oslovit další desítky tisíc zákazníků a umožnit jim Mobitem zaplatit ve stovkách nových obchodních míst, uvedl Filip Zeman, generální ředitel společnosti MOPET CZ, která mobilní peněženku provozuje.

Čtěte také: Mobilní peněženka Mobito hlásí tisíce uživatelů, chce růst dál

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).