Design exportu přejde pod CzechTrade

27. 12. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Agentura CzechTrade zaměřená na podporu obchodu nabídne firmám od příštího roku novou službu Design pro export, která má podpořit rozvoj průmyslového designu převážně v malých a středních firmách. To by mělo přispět ke zvýšení jejich konkurenceschop­nosti na zahraničních trzích. Podle mluvčího agentury CzechTrade Aleše Řiháčka budou součástí podpory designu odborné semináře, účasti na zahraničních akcích, dotace na vypracování designového návrhu i podrobné informace zahraničních kanceláří CzechTrade o stavu designu v jednotlivých zemích. Naším úkolem bude přesvědčit firmy, že sledování trendů průmyslového designu a jeho aplikace ve výrobě jsou nutné k posílení jejich konkurenceschop­nosti a že služby, které jim nabídneme, jim uplatnění moderního průmyslového designu umožní, uvedl Řiháček pro ČTK. První odborný seminář zorganizuje CzechTrade 27. března na brněnském veletrhu Mobitex a zúčastní se ho přední čeští průmysloví designéři i zástupci malých a středních firem.

Ministerstvo průmyslu a obchodu v říjnu rozhodlo o zrušení brněnského Design centra. To mělo za úkol podporovat český design, pořádalo výstavy, semináře, autorské soutěže a zajišťovalo informační a poradenské středisko. Služba podpory průmyslového designu tak přejde od Nového roku pod agenturu CzechTrade. Od převodu si ministerstvo slibuje až desetimilionovou úsporu nákladů.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).