Agentura CzechTrade zaměřená na podporu obchodu nabídne firmám od příštího roku novou službu Design pro export, která má podpořit rozvoj průmyslového designu převážně v malých a středních firmách. To by mělo přispět ke zvýšení jejich konkurenceschopnosti na zahraničních trzích. Podle mluvčího agentury CzechTrade Aleše Řiháčka budou součástí podpory designu odborné semináře, účasti na zahraničních akcích, dotace na vypracování designového návrhu i podrobné informace zahraničních kanceláří CzechTrade o stavu designu v jednotlivých zemích. Naším úkolem bude přesvědčit firmy, že sledování trendů průmyslového designu a jeho aplikace ve výrobě jsou nutné k posílení jejich konkurenceschopnosti a že služby, které jim nabídneme, jim uplatnění moderního průmyslového designu umožní,
uvedl Řiháček pro ČTK. První odborný seminář zorganizuje CzechTrade 27. března na brněnském veletrhu Mobitex a zúčastní se ho přední čeští průmysloví designéři i zástupci malých a středních firem.
Ministerstvo průmyslu a obchodu v říjnu rozhodlo o zrušení brněnského Design centra. To mělo za úkol podporovat český design, pořádalo výstavy, semináře, autorské soutěže a zajišťovalo informační a poradenské středisko. Služba podpory průmyslového designu tak přejde od Nového roku pod agenturu CzechTrade. Od převodu si ministerstvo slibuje až desetimilionovou úsporu nákladů.