Digitální daň, která má dopadnout na internetové giganty, Sněmovna podpořila

23. 1. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Digitální daň bude ve výši sedmi procent. Koho se bude přesně týkat a dopadne také na e-shopy?

Digitální daň se bude vztahovat na společnosti s globálními výnosy nad 750 mil. eur ročně, které na území ČR dosáhnou obratu ve výši přesahující 100 milionů korun. Do státního rozpočtu by měla daň přinést asi pět miliard korun ročně.

Psali jsme: Internetové giganty čeká digitální daň. Vláda jí dala zelenou

Novou digitální daň ve výši sedmi procent by měly platit velké firmy, které sice nemají v České republice sídlo či pobočku, ale prostřednictvím digitální ekonomiky tu dělají byznys. 

Model DST – zdanění vybraných internetových služeb

Vybrané internetové služby: 

  • umísťování cílené reklamy na digitální rozhraní zaměřené na uživatele tohoto rozhraní
  • využití mnohostranných digitálních rozhraní, která uživatelům umožňují vyhledávat jiné uživatele a interakci s nimi a která mohou rovněž usnadňovat související dodávky zboží nebo poskytování služeb přímo mezi uživateli 
  • prodej dat shromážděných o uživatelích a generovaných činností uživatelů na digitálních rozhraních

Daň se bude týkat některých platforem digitální ekonomiky, které uživatelům umožňují vzájemně si mezi sebou poskytovat za úplatu služby a zboží. Jde například o Airbnb nebo Uber. Na e-shopy se daň vztahovat nebude, stejně tak i na služby spojené s hraním počítačových her.

Model DST a další informace o digitální dani najdete v článku Cílíte reklamu na internetu? Ujistěte se, zda se vás netýká digitální daň

Hospodářské noviny informovaly o varování Spojených států. Hrozí, že kvůli digitální dani zavedou USA vůči Česku odvetná opatření. Považují daň za diskriminaci vůči firmám se sídlem ve Spojených státech. Podobný spor vedou USA i s Francií, Washington pohrozil Paříži kvůli dani z digitálních služeb zavedením cla na některé zboží. 

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).