Nové digitální televize si rozdělí až čtvrtinu trhu

20. 4. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Nové TV stanice, které mají licenci pro nastupující zemské digitální vysílání, by mohly získat až čtvrtinu podílu na televizním trhu měřeno podle sledovanosti diváků. Vyplývá to z vyjádření zástupců televizí i některých odborníků na média, které oslovila ČTK.

Podíl současných celoplošných stanic ČT1, ČT2, Novy a Primy přes celý den za celý loňský rok byl v průměru téměř 90 procent, v hlavním večerním čase pak přes 92 procent. Nástup nových stanic, z nichž Z1, TV Barrandov a Óčko chtějí začít v digitálním vysílání již do několika měsíců, v následujících letech podíly současné čtyřky podle odborníků zcela jistě sníží.

Ambiciózní plán plnoformátové televize TV Barrandov například počítá s tím, že se stane skutečnou konkurencí pro Novu a Primu. Až bude pokrytí území (digitálním signálem) tak velké, jak předpokládá technický plán přechodu, a bude tolik set-top boxů, jak předpokládá Nova, tak se pustíme do boje o dvojku na trhu, uvedl nedávno na kulatém stolu o digitalizaci pořádaném serverem DigiZone.cz programový ředitel TV Barrandov Přemysl Svora.

Asi za dva měsíce by měla začít vysílat nová zpravodajsko-publicistická stanice Z1, která bude konkurencí kanálu České televize ČT24. Co se týče cílové sledovanosti, sledovanost zpravodajských televizí na celém světě se pohybuje v řádech jednoho, dvou tří procent. My si nemyslíme na vyšší, uvedl šéf zpravodajství Z1 Hanuš Hanslík.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).