nechova, mam s kasa.cz jedinou zkusenost a to zkažené vánoce. po 14 dnech nedodali zboží, ačkoliv deklarovali, že ho mají skladem.
11.12. realizace objednávky - zbozi je na skladě!!!
12.12. info, že zásilka bude expedována 14.12
17.12. dotaz na stav zásilky - bez odpovědi!
18.12. urgence dotazu - bez odpovědi!
19.12. obrátil jsem se na telefonickou linku, žádost o okamžité zaslání zásilky - cca 10:00 dopoledne a přislíbení tohoto zaslání
20.12 zásilka zaslána v cca 22:20, tj. cca 1,5 dne po urgentní žádosti o zaslání a přislíbení okamžitého odeslání
21.12. zásilka "vyhnila" u dopravce, ani se nedivím
22.12 .... děkuji za pěkné Vánoce
23.12....
24.12 ...
Nakupuji na Internetu pořád, takže už nevím, co jsem kde koupil. Dal jsem tedy v mailu vyhledávat "kasa.cz" a našel jsem, že jsem si u nich objednal disky, které byly skladem. Předem jsem je zaplatil, klientovi jsem je slíbil.... a za pár dní mi řekli, že disky nejsou ani u dodavatele a jestli si nevyberu něco jiného, vrátí mi peníze.
Disky jsem tedy koupil jinde, ale ztratil jsem tím několik dní... :-(
Mám podobnou zkušenost, několik let zpátky. Vybral jsem si DVD přehrávač, skladem byl a za dobrou cenu (o něco málo nižší než u konkurence v ČR). Objednal jsem a druhý den stoupla zboží v katalogu cena, o cca. 20%. Zaradoval jsem se, jak dobře jsem koupil. Jenže omyl, zboží nikde a když jsem jim sám zavolal, pravili, že ho už nedokáží za tak výhodnou cenu získat. Tím o mě definitivně jako zákazníka přišli. Už u mě měli jeden vroubek, za zrušení prasátka u výdeje na Novodvorské, obsluha tam byla vždy velmi ochotná a chlapci si tam prostě udělali prasátko na drobné, kam jim zákazníci mohli přihodit dýžko. Vždy jsem jim rád přihodil a to po transakci, nemyslím si, že by fungovali dle toho zda zákazník přihodí nebo ne. Já to jako zákazník vnímal jako pohodovou atmosféru a recesi. Jenže pochopení nemělo vedení firmy a kasičku zrušili. Pak teda i výdej na Novodvorské, z místa dostupného MHD v oblasti šli do Průhonic, kde je prakticky jen na auto a ještě pro spoustu lidí z ruky, přestalo to pro mě být zajímavé.
Diletant jste vy a doufám, že dTest na vás za poškozování dobrého jména podá žalobu.
"E-shopy se nechovají ke spotřebitelům fér Právníci časopisu dTest se v rámci rychlého průzkumu správnosti nabídky a obchodních podmínek e-shopů soustředili na správné uvádění cen, uzavírání kupní smlouvy a jednostranné změny cen. "
Jinak ten váš diletantský názor, že když máte špatné obchodní podmínky, ale chováte se přitom k zákazníkům dobře, je vše v pořádku, ještě více odráží to, na jak špatném základě vaše e-shopy fungují. Právě kvalitně zpracované obchodní podmínky, které nastaví korektně rovinu dodavatel-zákazník, jsou znakem snahy e-shopu o vysokou úroveň. Zákazníkovi dávají PRÁVO na určitý postup, kdežto vámi prosazované chování bez ohledu na obchodní podmínky jim dává maximálně NADĚJI a záleží zcela na vaší vůli, zda se tak zachováte nebo si je, dle vašich slov, zařadíte mezi "spekulanty" a s klidným svědomím postupujete dle obchodních podmínek. Navíc společnost není člověk. Změní se vlastník, změní se vedení, narazíte na neochotného pracovníka reklamací/prodeje a hned se může i úplně změnit postup společnosti vůči zákazníkovi. Oporu, aby si vymohl to. co bylo podle předchozí "zvyklosti", nemá žádnou. dTest udělal velice dobře, že na nekorektnost právního základu fungování e-shopů upozornil.
Ve svém postupu máte jediné štěstí a to, že tady je málokdo dostatečně pečlivý, aby si alespoň laicky přečetl smluvní podmínky a to nejen u drobných nákupů, ale i u těch velkých (auto, dům). Platí to kupodivu i pro společnosti, které bez ohledu na to, že mají dost prostředků na zajištění kvalitní právní ochrany, jsou schopny uzavírat smlouvy s velmi pochybnými ustanoveními.
Prosím předejte vzornému panu Richtrovi, když mu chudákovi jeho podřízení neřekli, jak se KASA chová:
Pro mne je "KASA FUJ" cca měsíc, kdy jsme si chtěli koupit ledničku. Vybíráme, vybíráme, nakonec vybereme. A když ji dáme do košíku, tak cena vyskočila o pár stovek. Nešlo o tu sumu, ale o ten pocit, že z nás někdo dělá voly...
Od té doby Kasu nebrat!
Též jsem přestal u Kasy nakupovat, už je to ale déle. Proč? Protože Kasa lže o dodacích lhůtách. Objednal jsem si například zboží označené "Skladem ihned k dodání", ovšem druhý den mi volá člověk z Kasy, že zboží není skladem a ani nebude, protože se údajně už nevyrábí. Samozřejmě se vyrábělo a koupil jsem ho bez problémů jinde. A u Kasy i nadále uváděli, že mají zboží skladem, takže se mohl nachytat i někdo další. Podobně jsem se nechal nachytat před Vánocemi, když v Kase slibovali dodání do dvou dnů (bylo to někdy okolo 15. prosince). Pak mi ale přišel mail, že to dodají až po Novém roce. Ať si pan Richter nejdřív zamete před vlastním prahem.
Nejsem pracovník ani zakaznik kasy, ale pokud si objednáváte něco 15. prosince a někomu bezmezne verite, ze vam to z cela jiste doda do Vanoc, tak jste z prominutím dost naivka. Do 2 dnu predpokladam znamena preprava od dodavatele na sklad a pak preprava k vam, coz v prubehu roku se da normalne splnit. Jenze 2x pres speditéra v době sněhu a enormní vytíženosti přepravců před Vanocemi .. znacne nejiste mozna i nerealne.. za toto prodejce nemuze a ani neni schopen globalne ci jednotlive polozky, pokud jich ma 10tisice, vsechny osefovat.
To je ale problém eshopu, ne? Jestliže je 15. prosince a eshop uvádí okamžité dodání, když je zboží skladem, tak mu budu věřit. Protože z mé osobní zkušenosti plyne, že jsou i korektní eshopy, které když slibují 15.12. dodat zboží obratem, tak se tak opravdu stane.
Nebo má snad být kupující jasnovidec, co eshop na svých stránkách myslí vážně nebo vzhledem k okolnostem nemá uváděným údajům věřit? Pokud eshop nestíhá, má například před podáním objednávky výslovně upozornit kupujícího, že vzhledem k okolnostem "co je obratem, teď znamená klidně za 2 týdny".
jak jsem psal vyse, dopadl jsem uplne stejne :-), s tim rozdilem, ze ja to objednal uz 11.12., bylo to zbozi NA SKLADE!!!
11.12. realizace objednávky - zbozi je na skladě!!!
12.12. info, že zásilka bude expedována 14.12
17.12. dotaz na stav zásilky - bez odpovědi!
18.12. urgence dotazu - bez odpovědi!
19.12. obrátil jsem se na telefonickou linku, žádost o okamžité zaslání zásilky - cca 10:00 dopoledne a přislíbení tohoto zaslání
20.12 zásilka zaslána v cca 22:20, tj. cca 1,5 dne po urgentní žádosti o zaslání a přislíbení okamžitého odeslání
21.12. zásilka "vyhnila" u dopravce, ani se nedivím
22.12 .... děkuji za pěkné Vánoce
23.12....
24.12 ...
Podle mne to spíš svědčí o nesolventnosti Kasy, než naivitě autora příspěvku, pokud je příspěvek pravdivý.
Taky jsem objednával na poslední chvíli, konkrétně v neděli 18.12. a zboží přišlo 21.12. přesně jak uvedl eshop při objednání. Rozdíl je v tom, že to nebyla Kasa, ale Mall.cz. Vánoce předtím to byly Obchody24.cz, podobně natěsno a taky došlo tak jak mělo. Nakupuji tak často a nikdy nebyl problém. Alespoň vím, ne koho si dát bacha.
... a ty jsi "Z" prominutím taky "něco". Je totiž jedno co kdo slibuje, ale pokud je to solidní prodejce a má tomu odovídající dodací podmínky, pak ho jejich nesplnění a "zkažení Vánoc" musí přijit hoooodně draho. Asi ještě žiješ v minulém režimu a tisíciletí. Dnes lze klidně nabízet i dodávky během téhož dne - stačí super řízení a logistika - levných brigádníků a prodejců co je umí před Vánoci využít je víc než dost.
PROSTĚ JSEM-LI SOLÍDNÍ FIRMA, NABÍZÍM JEN TO CO SPLNÍM A ZA PRODLENÍ RUČÍM PŘEDEM STANOVENÝM PENÁLE! NEPLNIT PŘIJATÝ ZÁVAZEK MUSÍ BÝT PRO SERIOZNÍ "RÁDOBYTOPFIRMU" MOOOOC DRAHE - TÍM SE TOTIŽ ODLIŠUJE OD SPOUSTY DOBRODRUHŮ NA TRHU! AVOTOMTOJE.
Pokud si vy myslíte, že když se s někym na něčem dohodnete, že je normální té dohodě nevěřit, či ji dokonce porušit, tak jste z prominutím dost blb. Pokud někdo napíše dodání do dvou dnů, tak to vždy znamená, že máte mít zboží do dvou dnů na místě určení. Pokud se tak nestane, tak jde o porušení kupní smlouvy a je jedno které roční období zrovna je.
Jak by se podle Vás měli prověřovat obchodní podmínky e-shopu, než tím, že si je někdo stáhne a přečte? Kdybych se u Vás rozhodl nakupovat, můžu Vám zavolat a vysvětlíte mi je? Asi ne, že? Ze zvědavosti jsem si to celé projel a koukám, že máte asi dost másla na hlavě. Škoda, že vás dTest neosolil více. Jejich práce je pro mě naprosto seriózní a přehledná.
Naprosto živě si dovedu představit p. Richtera. Teď se tváří, že zákazník je na prvním místě, sice obchodní podmínky stojí za prd, sice nic zákazníkovi negarantujeme, ale zákazník je na prvním místě že... Aby v případě jakékoliv komplikace (např. při reklamaci) odkázal zákazníka na obchodní podmínky (jóó, pane, my nic dodržovat nemusíme, vždyť jste přece s námi uzavíral smlouvu dle našich obchodních podmínek... Že jsem něco sliboval či říkal? Ale kdeže, co je černé na bílém, to přece platí, že pane...)
Pan Richter se dle mě snaží poukázat pouze na zpracování a vyhodnocení celého testu.
Článek v D-Testu sem sice nečetl, ale obchodní podmínky které jsou nepřehledné, s chybějícími pasážemi, či nedostatečné označení provozovatele e-shopu má v České republice více než 70% internetových obchodů.
Vyvstává tedy otázka, jakým způsobem jsou testovány například ledničky, pračky, fotoaparáty či potraviny. Jde pouze o porovnání papírových hodnot (viz. obchodní podmínky e-shopu) popřípadě marketingových, či se jedná o skutečný test?
Kdysi byla šéfredaktorka dTestu v Hyde parku na ČT24. Vysvětlovala, že testování drahých produktů provádí ve spolupráci se zahraničními partnery a vybírají produkty společné pro všechny trhy. Levnější výrobky a služby si testují sami a za vlastní peníze, které získávají především z předplatného.
JENŽE...je důležité umět číst ve výsledcích. Vítěz testu nemusí být nejlepším právě pro mě. Důležité je, kolik procent z výsledného hodnocení připadá na daný testovaný parametr. Co je důležité pro mě, nemusí být důležité pro druhého a naopak.
Vždycky mě fascinuje, jak lidé deficitem některých naprosto základních dovedností jsou schopni vést někdy i velké společnosti.
Každý člověk má nějaké slabiny, ale pokud mi něco nejde, najmu si na to odborníky. Třeba na chápání psaného textu.
Beru do ruky časopis, v perexu se píše:
"**Právníci** časopisu dTest se v rámci **rychlého** průzkumu **správnosti nabídky a obchodních podmínek** e-shopů soustředili na správné uvádění cen, uzavírání kupní smlouvy a jednostranné změny cen. Jen dva z dvaceti pěti obchodů byly hodnoceny bez výhrad."
Proč by měl dTest provádět v rámci tohoto testu mystery shopping, když jeho předmětem je něco jiného, jasně deklarovaného?
Nevím, jak interpretovala výsledky testu ostatní média, ale to není věc dTestu a připadá mi, že pan Richter originální článek vůbec nečetl...
Pan Richter si ovšem zajistil jednu věc: Připravil se o jednoho potenciálního zákazníka méně, protože jeho přístup k věci mě odradil.
Proč se tomu divit? Takoví lidé vedou velké firmy zpravidla proto, že si to odseděli ve škole, zaplatili školné a dostali na to papír. Jsou jich stovky a tisíce každý rok, mladých lidí, kteří nikdy v životě nepracovali a pracovat nebudou... kolem jmen mají podivné cizí zkratky a v hlavách šedou teorii, která se s realitou života rozchází o celé světelné roky. A pak to má u nás k něčemu vypadat.
Když jde o to něco prodat, tak jdou v D-Testu odborníci na slovo vzatí - viz http://www.kasa.cz/vestavne-spotrebice/koupit/1316404/bosch/mycka-nadobi-bosch-smv-69m40eu-vestavna/
Ale když stejný D-Test upozorní na problémy Kasy, tak jsou rázem diletanti...
Takováto inkonzistence názorů může být příznakem duševní poruchy.
Ale pane Richter, nic si z toho nedělejte, určitě Vám je pomoci. Možná je to jen přepracování. Zastavte se u svého psychiatra, dá vám jen nějaké tabletky a všechno bude zase dobré...
Dobrý den,
dovolil bych si nesouhlasit. Jak je uvedeno i v titulku, jedná se o komentář. Redakce do komentářů osobností nezasahuje. Za obsah zodpovídá pod ním podepsaná osobnost.
V rámci seriálu Hlasy odborníků může vyjádřit svůj názor jakýkoli známý odborník či zástupce významné společnosti. Proto na tento článek bude ve středu dne 6. června reagovat i samotný dTest, kterému rovněž poskytneme prostor.
S pozdravem,
Michael Hovorka
šéfredaktor
Můžete tomu říkat klidně Hovory z Lán, ale to nic nemění, že to, co jste zveřejnili panu Richtrovi (jestli to psal on osobně) není žádný komentář odborníka nebo známé osobnosti k NĚJAKÉ události, ale snaha o zlepšení image vlastní společnosti s ohledem na negativní hodnocení (vlastní společnosti) od dTestu. A to hodně nešikovná snaha...
Tak toto je přesně ten správný postup, pokud chce KASA odradit potenciální zákazníky. Poslední dobou jsem tam nenakupoval a tohle beru jako určitou výstrahu při volbě obchodu.
A má odpověď na tento "komentář"? Předplatím si dTest, kvůli sobě i jako podporu dTestu samotného.
Pokud to měla být skrytá reklama dTestu, tak v tom případě smekám :-)
No, skoro tak to bylo... Jenom to nebyl root.cz, ale Měšec, a nemusel se omluvit, ale jen smazat slovo "svině" z nadpisu onoho diskuzního příspěvku :-). Takže zdravím Rádio Jerevan a zde ještě jedna čerstvá informace o oné vypečené firmě: http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-56023690-rekordni-pokuta-pro-realitku-prolux-za-klamani-klientu-ma-zaplatit-5-milionu
Dekuji za krasny komentar. Kasa.cz timto prisla o zakaznika. Uz budeme spolupracovat jen v pripade reklamace nektereho z tech par kousku, kterym jeste bezi zaruka a do budoucna si vyhledam jiny obchod.
Teda ne ze bych delal nejake extremne velke nakupy, ale tento clanek nasdilim pratelum, at si na to udelaji vlastni nazor a myslim ze maj dostatek rozumu, aby smysl tohoto clanku pochopili.
Pan "komentator" asi test ani necetl cely, neprecetl si metodiku (je jasne popsano v clanku, co dTest zkoumal (obchodni podminky, zadny zkusebni nakup, reklamace, pristup na infolince). To je jako jeden o voze a druhy o koze. Byt akcionarem, tak si asi pozvu pana "reditele" na koberecek...
Nedavno jsem chtel neco u Kasa.cz koupit a telefonat mne odradil. Porovnaval jsem dva sstemya domaciho kina a dle parametru i ceny jsou si velmi podobne a tak jsem zavolal na jejich infolinku a zeptal jsem se jich, jake jsou mezi temito vyrobky rozdily krome parametru (napr. technicke zpracovani, pocty reklamaci) a dostal jsem odpoved: "Hlavni rozdil je ve znacce." :-))))) Jen jsem podekoval za odbornou radu a polozil telefon.. pro ne jsou zakaznici jen polozky a vyrobky take jen katalogova cisla. Radeji nakupuji na mensich odbornych shopech, kde mi clovek poradi. Zvolil jsem nakonec specialistu (nebudu jmenovat, abych to nebyla skryta reklama), podival se na hodnoceni prodejce na Heurece a Zbozi a zavolal se stejnym dotazem. Pan mne zavalil tolika informacemi, ze jsem mel hned jasno, co chci. Dodaci lhuta byla do druheho dne a opravdu druhy den prislo...
Sam mam par mensich shopu a nikdy bych si nedovolil odpovedet zakaznikovi, ze rozdil je ve znacce. Nikdy bych si nedovolil, ze pri dani vyrobku do kosiku mi najednou vyskoci dalsi poplatky, jako recyklacni poplatek, poplatek za expedici tentyz den a jine ruzne nesmysly... To uz je jako pred par lety, kdy letecke spolecnosti uvadely letenky za 990 Kc, ale k tomu desitky priplatku a poplatku a cena byla nakonec 2500 Kc. A nikdy bych si neudelal takovou ostudu s "komentarem".
kupoval jsem na eshopu kasa nijak levný monitor HP s IPS panelem.
Jelikož ale monitor měl uprostřed významný výskyt vadných pixelů (2 červené kruhy o průměru 15mm), tak jsem ho reklamoval. Při reklamačním řízení se chovali jako prasata (žádné informace o průběhu, žádná náhrada za jiný kus či vrácení peněz, protahování reklamačního řízení), takže jsem byl nucen kontaktovat zákaznické centrum HP a až po jejich zásahu se má reklamace dala do pohybu a byly mi vráceny peníze. A to ještě mi ze zákaznického centra hP volala jejich zaměstnankyně, aby zjistila, jak dopadla má reklamace.
Přesně tak. provozuji pár obchodů na internetu a z vlastní zkušenosti vím že jako malý hráč na trhu nejsem schopen konkurovat těm velkým jinak než kvalitou služeb. Pracuji totiž sám na sebe, a to znamená to staré otřepané" náš zákazník = náš pán" .... pokud bych také jen seděl někde v kanclu velké společnosti tak by mne asi taky nebavilo řešit reklamace nebo dotazy zákazníků během svého oběda nebo na to myslet po večerech, o svém volnu. Je tedy jen na zákazníkovi zda ušetří v průměru pár procent za nákup nebo raději zvolí kvalitní služby.
s pozdravem
Milan
Také jsem s Kasou před časem skončila.... objednané zboží mělo být skladem - nebylo.Tak jsem místo toho objednala jiný typ.. když se nic nedělo, urgovala jsem objednávku a paní po telefonu mi říkala, že není ten první výrobek skladem.... tak říkám, že už mám ale místo toho dávno objednaný jiný...... a když mi potřetí volali, že nemají ten první výrobek skladem a ani u dodavatelů, tak už jsem si opravdu říkala, že toto nikdy více......
Rozumný člověk si v klidu a s nadhledem přečte tuto diskuzi a zjistí, že tu je několik typů lidí. Bohužel i hodně těch, co si přišli i jen zanadávat, místo toho, aby popřemýšleli sami nad sebou, zda ve své jistě zralé úvaze, nemají chybičku.
Ostatně nevím proč to vlastně píši. Možná je to o IQ a potom to stejně nepochopí.