Diletant jste vy a doufám, že dTest na vás za poškozování dobrého jména podá žalobu.
"E-shopy se nechovají ke spotřebitelům fér Právníci časopisu dTest se v rámci rychlého průzkumu správnosti nabídky a obchodních podmínek e-shopů soustředili na správné uvádění cen, uzavírání kupní smlouvy a jednostranné změny cen. "
Jinak ten váš diletantský názor, že když máte špatné obchodní podmínky, ale chováte se přitom k zákazníkům dobře, je vše v pořádku, ještě více odráží to, na jak špatném základě vaše e-shopy fungují. Právě kvalitně zpracované obchodní podmínky, které nastaví korektně rovinu dodavatel-zákazník, jsou znakem snahy e-shopu o vysokou úroveň. Zákazníkovi dávají PRÁVO na určitý postup, kdežto vámi prosazované chování bez ohledu na obchodní podmínky jim dává maximálně NADĚJI a záleží zcela na vaší vůli, zda se tak zachováte nebo si je, dle vašich slov, zařadíte mezi "spekulanty" a s klidným svědomím postupujete dle obchodních podmínek. Navíc společnost není člověk. Změní se vlastník, změní se vedení, narazíte na neochotného pracovníka reklamací/prodeje a hned se může i úplně změnit postup společnosti vůči zákazníkovi. Oporu, aby si vymohl to. co bylo podle předchozí "zvyklosti", nemá žádnou. dTest udělal velice dobře, že na nekorektnost právního základu fungování e-shopů upozornil.
Ve svém postupu máte jediné štěstí a to, že tady je málokdo dostatečně pečlivý, aby si alespoň laicky přečetl smluvní podmínky a to nejen u drobných nákupů, ale i u těch velkých (auto, dům). Platí to kupodivu i pro společnosti, které bez ohledu na to, že mají dost prostředků na zajištění kvalitní právní ochrany, jsou schopny uzavírat smlouvy s velmi pochybnými ustanoveními.