Pan Richter se dle mě snaží poukázat pouze na zpracování a vyhodnocení celého testu.
Článek v D-Testu sem sice nečetl, ale obchodní podmínky které jsou nepřehledné, s chybějícími pasážemi, či nedostatečné označení provozovatele e-shopu má v České republice více než 70% internetových obchodů.
Vyvstává tedy otázka, jakým způsobem jsou testovány například ledničky, pračky, fotoaparáty či potraviny. Jde pouze o porovnání papírových hodnot (viz. obchodní podmínky e-shopu) popřípadě marketingových, či se jedná o skutečný test?
Kdysi byla šéfredaktorka dTestu v Hyde parku na ČT24. Vysvětlovala, že testování drahých produktů provádí ve spolupráci se zahraničními partnery a vybírají produkty společné pro všechny trhy. Levnější výrobky a služby si testují sami a za vlastní peníze, které získávají především z předplatného.
JENŽE...je důležité umět číst ve výsledcích. Vítěz testu nemusí být nejlepším právě pro mě. Důležité je, kolik procent z výsledného hodnocení připadá na daný testovaný parametr. Co je důležité pro mě, nemusí být důležité pro druhého a naopak.