Vlákno názorů k článku Díra v zákoně znevýhodňuje e-shopy, zákazník nemusí vrátit zboží v lhůtě 14 dní od Jan - Myslím, že to není zcela přesné a zbytečně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 6. 2012 17:34

    Jan (neregistrovaný)

    Myslím, že to není zcela přesné a zbytečně autor článku tuto NEproblematiku dramatizuje.
    V článku je jasně uvedeno jak a od kdy se počítá 14 denní lhůta a stejně tak je uvedeno, že to platí i pro lhůtu opačnou, tedy 30 dní.
    Lhůty začínají běžet od doručení zboží, tudíž nelze jednoznačně zneužít způsobem uvedeným, že obchodník nemá zboží ani peníze. Zkrátka když obchodník nevrátí peníze dřív, než obdrží zboží na které se vstahuje 14 denní lhůta, obchodník zákon neporušuje. I tak doporučuji do obchodních podmínek doplnit informaci ohledně lhůty po obdržení nechtěného zboží.

  • 14. 6. 2012 17:48

    Daniel Morávek

    Dobrý den,
    nešlo o to něco dramatizovat, nýbrž upozornit na mezeru v zákoně, kterou je vhodné ošetřit v obchodních podmínkách, aby se e-shop vyhnul riziku zmíněnému v článku.
    Ohledně počítání lhůt navíc nemáte pravdu, 14denní lhůta běží od doručení zboží, 30denní lhůta běží od odstoupení od smlouvy (nikoli od doručení zboží - toto je dobré právě doplnit do obchodních podmínek).
    Nic víc, nic méně než upozornění.
    S pozdravem
    Daniel Morávek

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).