Distribuce vašich letáků. Na kolik to vyjde a kdo takovou službu nabízí?

7. 8. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek.
Jak se dostat se svou nabídkou až lidem do obýváku nebo kanceláří? Zkuste to prostřednictvím obyčejného tištěného letáku. Spočítali jsme, kolik to stojí.

Většina z nás zná akční letáky maloobchodních řetězců – a pokud podnikáte, nejspíš si říkáte, kolik to musí stát. Věřte nebo ne, takovou kampaň si může dovolit doslova každý živnostník.

Léto je přitom ideální: máte větší šanci zaujmout. V létě je v neadresné distribuci útlum, potvrzuje Lukáš Zicha, zástupce firmy Rozlet servis, která se roznosem letáků do schránek zabývá.

Oslovte celé město – nebo jednu ulici

Česká pošta se neumí moc prodávat. Upřímně, její web je pro laika složitá změť informací, kterým navíc není snadné rozumět. Ale skrývají se zde i služby, které mohou prospět vašemu podnikání.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Roznášení letáků vás vyjde poměrně dost levně. 

Poštovní doručovatelé vám roznesou letáky do všech domácností nebo firem – a je jenom na vás, jestli si vyberete celé město, jednu čtvrť nebo konkrétní ulici. Cenu určuje jenom hmotnost letáku a počet schránek, které si objednáte.

Standardní leták formátu A4 vytištěný na papíru gramáže 135 váží 8,4 gramu. Za doručení takového letáku do soukromých schránek zaplatíte 29 haléřů, roznáška do firemní pošty stojí 59 haléřů.

Výhodou roznosu letáků je, že si můžete dopředu naplánovat, kolik chcete za kampaň utratit. Na webu pošty totiž najdete excelovskou tabulku s informací, kolik domácností a firem v každé části obce sídlí – včetně toho, kolik z nich si nepřeje reklamu.

Informaci o tom, kolik schránek můžete zasáhnout ve vybrané obci, ukrývá pošta na webu v sekci Zákaznické výstupy.

Využít ale nemusíte jen služby státní pošty. Roznosem letáků se zabývají i desítky soukromých společností. Například pražský Rozlet servis doručí sto tisíc letáků za 22 haléřů za kus. Je možné si vybrat i konkrétní ulici, nebo typ zástavby, letáky můžeme roznést například jen do paneláků nebo rodinných domů, potvrzuje zástupce firmy Lukáš Zicha.

Zákazník za pár korun

Pojďme se podívat na konkrétní příklady. V Brně-městě můžete oslovit 1733 domácností, na pražském Smíchově je 12 876 soukromých schránek a ostravská čtvrť Poruba jich nabízí dokonce 28 811. Dejme tomu, že právě tady jsou vaši potenciální zákazníci.

Jejich oslovení vás nevyjde na víc než dvě koruny. Pokud si můžete dovolit všem poslat stejný leták, hodně ušetříte: vytisknete je všechny najednou, což vás vyjde zhruba na 60 haléřů za kus – a protože jde o domácnosti, pošta je roznese za 29 haléřů, celkově vás tak jeden zákazník vyjde na necelou korunu. Marketingově správnější ale bude v každé čtvrti roznášet „místní“ leták. Takový tisk už je dražší, necelé dvě tisícovky letáčků vás vyjdou asi na 1,70 Kč – pořád je ale cena za jednoho zákazníka nádherné dvě koruny.

Uvedené příklady jsou velmi orientační, počítají s ofsetovým tiskem letáků, který se používá pro větší náklady. Digitálně můžete tisknout už od jednoho kusu, cena takového letáku bude ale výrazně dražší. Odborníci dokonce doporučují: raději použijte ofset a vytiskněte nějaké letáky nazdařbůh, v konečném součtu ušetříte.

Vyplatí se to?

Na jednu stranu je pravda, že čtyři z deseti Čechů letáky nečtou, ale použijí je na sušení bot nebo škrábání brambor.

Čtěte více: Většina letáků letí hned do koše. Je nutné takovou kampaň správně načasovat

Pořád ale zůstává silnější polovina lidí, kteří se mohou stát vašimi zákazníky. Výhodou letáku je, že zůstane několik dnů v domácnosti a případný kontakt je kdykoli po ruce, vysvětluje Lukáš Zicha z Rozlet servisu.

Kdo zaujme, ten prodává

Navíc je jen na vaší kreativitě, nakolik dokážete leták využít. Stačí třeba vymyslet zajímavou soutěž a lidé vám budou posílat maily nebo SMS, které můžete dál využít ve vašem podnikání.

skoleni_8_1

Čtěte více: Udělejte z popelky královnu prodeje. Posílejte SMS

Podle Zichy má na efektivitu letáku velký vliv opravdu atraktivní, lákavá a akční grafika a kvalitní fotografie. Určitě se vyvarujte lákání na desetiprocentní slevy, na které dneska už nikdo neslyší, doporučuje.

Autor článku

Většinu profesního života je rozkročený mezi obchodem a marketingem či jako psavec, ať už jako novinář, jako bloger nebo jako copywriter.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).