Dluh vůči bankám nelze ověřit na internetu, varuje před sílícím podvrhem Bankovní i Nebankovní registr

30. 11. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Centrální registr dlužníků (CERD) na internetu, který poskytuje údajné informace o dluhu, je podvrh.

Na internetu se objevily i falešné stránky Bankovního i Nebankovního registru klientských informací. Upozornili na to provozovatelé obou oficiálních registrů. Podle nich se v poslední době u laické i odborné veřejnosti objevují zavádějící a nepravdivé informace o spolupráci právě s oběma registry. Jak ale zástupci obou registrů dnes prohlásili, s Centrálním registrem dlužníků a ani s falešnými stránkami registrů www.brki.cz a www.nrki.cz nemají nic společného.

Jménem Bankovního registru klientských informací (BRKI) a jeho 20 současných členů a rovněž jménem Nebankovního registru klientských informací (NRKI) a jeho 23 současných členů bychom rádi veřejnost upozornili, že ani Bankovní a Nebankovní úvěrový registr klientských informací s CERD v oblasti výměny dat o svých klientech nespolupracuje a CERD proto nemá k žádným údajům o dlužnících těchto subjektů přístup, varují ve společném prohlášení Zuzana Pečená, výkonná ředitelka Czech Banking Credit Bureau (CBCB) a Karel Kolář, výkonný ředitel sdružení Leasing & Loan Credit Bureau (LLCB).

Podle nich CERD neoprávněně šíří informace, že Bankovní a Nebankovní registr jsou „podsystémem Centrálního registru dlužníků a mezinárodního systému CERD”. Zavádějící je podle nich i tvrzení, že pomocí takzvaného „Potvrzení o bezdlužnosti”, který CERD na svých stránkách za poplatek nabízí, lze zjistit, zda je „evidován Váš dluh vůči bankám, obchodním společnostem, úvěrovým a leasingovým společnostem nebo státní instituci”.

Jak provozovatelé obou registrů dále upozornili, o výpis klientských informací není možné zažádat přes internet. Důvodem je podle nich ochrana osobních údajů.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).