Finanční správa každoročně rozesílá složenky pro placení daně z nemovitých věcí. Zpravidla jsou doručovány nejpozději do 25. května. Složenka nedorazí těm, kteří mají datovou schránku, platí prostřednictvím SIPO nebo mají přihlášenou službu, kdy jsou jim údaje pro placení daně zasílány do e-mailu, popřípadě mají daň do 30 korun.
Na složenkách je předtištěný bankovní účet finančního úřadu, na který se daň platí, včetně předčíslí a kódu banky. Na alonži složenky, v e-mailu i ve zprávě zaslané do datové schránky je uveden QR kód, který lze použít při placení daně.
Co dělat, pokud složenka nedorazila?
Pokud poplatníci složenku do 25. května neobdrželi, pak by se měli obrátit na pracoviště finančního úřadu, v jehož působnosti se nemovité věci nacházejí. Majitelé více nemovitých věcí v různých krajích obdrží současně více složenek pro úhradu daně,
uvedla generální ředitelka Finanční správy ČR Tatjana Richterová.
Informace ohledně způsobu placení daně z nemovitých věcí nově naleznete i v online finančním úřadě, kde si můžete ve své DIS+ zkontrolovat, zda máte správně uvedenou doručovací adresu. Pokud zjistíte, že je chybná, tak přes obecnou písemnost nahlásíte aktualizaci doručovací adresy. Obecná písemnost je dostupná v DIS+ v sekci Formuláře → Nový elektronický formulář → Obecné písemnosti→ Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR.
Ostatně novinka v podobě DIS+, kde je možné se přihlásit i přes bankovní identitu, na splatnost daně z nemovitých věcí upozorňuje i formou notifikace.
Daň je splatná do 31. května 2021. Je-li vyšší než 5 000 Kč, můžete ji zaplatit ve dvou splátkách.