Dnes proběhne druhé slosování Účtenkovky, chystá se čtečka QR kódů

15. 12. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek.
Dnes navečer se uskuteční druhé slosování Účtenkovky. Podle ministerstva se ho opět zúčastní skoro půl milionu lidí.

Ti celkově zaregistrovali přes 14,5 milionu účtenek. Jak doplnilo ministerstvo financí, v průběhu příštího roku se rozšíří možnost registrace účtenek o čtečku QR kódů. Otázkou však je, zda to něčemu pomůže, jelikož tisk QR kódu na účtenky není pro obchodníky povinný.

Hráčů Účtenkovky přibylo

Dnes se uskuteční druhé slosování Účtenkovky. Oproti prvnímu slosování účastníků mírně přibylo, konkrétně se druhého slosování účastní 477 tisíc lidí, což je přibližně o 25 tisíc více než v kole prvním. O několik procent se rovněž zvýšil počet zaregistrovaných účtenek, celkově jich lidé zaregistrovali přes 14,5 milionu.

I v tomto kole bude hlavní cenou 1 milion korun. Celkem se měsíčně uděluje 21 025 výher. 1. výhra činí 1 mil. Kč, 2. výhra automobil (opět Ford Focus Kombi), 3. výhra 300 tis. Kč, 4. výhra 200 tis. Kč a 5. výhra 100 tis. Kč. Větší část výher pak má následující podobu: 20 výher po 20 tis. Kč, 1000 výher po 1000 Kč a 20 000 výher po 100 Kč.

Čtěte také: Ministerstvo financí „zapomíná“ při hodnocení Účtenkovky na fakta a čísla

Brzy přibude čtečka QR kódů

Pro nadcházející slosování pak ministerstvo chystá některé novinky. „Během příštího roku rozšíříme možnost registrace účtenek o čtečku QR kódů. Mobilní aplikace bude schopna pomocí QR kódu načíst potřebná data z účtenky, což výrazně urychlí a hlavně zjednoduší její registraci,“ komentovala ministryně financí Alena Schillerová. Vzhledem k tomu, že tisk QR kódu na účtenky je na dobrovolném rozhodnutí jednotlivých podnikatelů, zůstává otázkou, zda tato změna opravdu registraci usnadní.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).