Dny dopravy zdarma letos nebudou, některé e-shopy ale už startují Black Friday

1. 11. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Po šesti letech se letos neuskuteční Dny dopravy zdarma, které v minulosti každoročně organizoval srovnávač Heureka.

Podle Heureky už doprava zdarma není tak důležitým benefitem jako v minulosti a u objednávek ve vyšší hodnotě už je samozřejmostí. Hlavní pozornost tak letos bude směřovat na Black Friday, který už u některých e-shopů odstartoval.

Dny dopravy zdarma letos nebudou

Po sedmi akcích Dnů dopravy zdarma, které loni dokonce proběhly dvakrát, se letos tato akce neuskuteční. Heureka, která ji organizovala, to vysvětluje tím, že pro zákazníky už doprava zdarma není zdaleka tak důležitým benefitem jako dříve. „Služby e-shopů se neustále zlepšují a posouvají, a doprava zdarma se tak stává běžnou doplňkovou službou. Nulové náklady na dopravu často bývají samozřejmostí při objednávkách ve vyšší hodnotě, některé e-shopy dokonce nabízí dopravu zdarma celoročně, a tak ani z jejich strany zájem o účast na akci nerostl,“ uvedla Heureka na svém blogu.

Že zájem o akci nerostl, dokládají i čísla. Posledních „klasických“ Dnů dopravy zdarma se před rokem zúčastnilo 1340 e-shopů, což je o sto obchodů méně než o rok dříve, kdy se zapojilo 1444 online obchodů. Ještě menší zájem byl o loňské letní Dny dopravy zdarma, do kterých se zapojilo jen 836 e-shopů.

Čtěte více: Léto e-shopům nepřeje. O letní Dny dopravy zdarma byl menší zájem než na podzim

E-shopy už startují Black Friday

Heureka se tak chce soustředit na hlavní sezónu a Black Friday. Přestože „oficiálně“ letos připadá Black Friday až na 29. listopadu, některé e-shopy jej odstartovaly už dnes. Například e-shop Mobil pohotovost (Mp.cz) nabízí slevy od dnešního dne až do vyprodání zásob a měsíc slev rozjel i obchod Czc.cz, který kromě jiného připravil i srovnávač cen s Alzou.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).