Do Česka míří další fastfood. Hledá své zástupce (FOTOGALERIE)

27. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
V Česku ale také na Slovensku se brzy otevřou nové pobočky amerického fastfoodového řetězce. Bude nabízet kuřecí speciality. O jakou značku se jedná?

Čeští podnikatelé mají šanci rozjet franšízu fastfoodového řetězce. Do České republiky ale také na Slovensko plánuje vstoupit Broaster Chicken. Ten je známý ve Spojených státech amerických svými kuřecími specialitami. Na americkém kontinentu aktuálně provozuje více než 10 tisíc restaurací rychlého občerstvení této značky.

Teprve před dvěma lety zahájila značka expanzi do Evropy, když otevřela první pobočku v Polsku. Na tamním trhu má v současné době celkem 6 provozoven. Kromě Česka hledá partnera, který ji bude exkluzivně zastupovat, také na Slovensku.

Úkolem výhradního zástupce bude vybudovat síť restaurací pod značkou Broaster Chicken v rámci České republiky. K tomu získá kompletní podporu ze strany poskytovatele licence, říká Atilla Sadik, který franšízový koncept Broaster Chicken zastupuje v zemích střední a východní Evropy.

Vidíme v českém trhu potenciál na otevření až 150 provozoven, říká Sadik. Ten upozornil, že náklady na vybudování značky Broaster Chicken je pětkrát levnější než u konkurentů. Pobočky by se podle něj měly nacházet v městech s minimálním počtem obyvatel 50 tisíc.

Historie restaurací značky Broaster Chicken sahá až do roku 1954, kdy Tom Payne, Walter Blakely, Jerold Spates a Jack Vos založili společnost Broaster ve městě Beloit v americkém Wisconsinu. Firma se zprvu orientovala na prodej specializovaného technologického vybavení na přípravu jídel a postupně k ní připojila i výrobu ingrediencí. Tyto první kroky vedly postupně až k vytvoření sítě fastfoodů. Díky prvním restauracím začala firma se svým speciálně upravovaným kuřecím masem dobývat severoamerický trh.

Počet fastfoodů v Česku každým rokem přibývá. Například v roce 2008 vstoupil na trh Burger King, který v krátké době vybudoval především ve velkých městech několik svých poboček. Daří se také síti Subway, své úspěchy má také McDonald’s, tedy klasický zástupce rychlého občerstvení, který Čechy láká nově i na kávu a cukrovinky. Speciality z kávy nabízí v Česku také Starbucks, který si svou popularitu získal především v Praze.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).