Do ČR míří slovenský elektroprodejce Nay

11. 2. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Největší slovenský elektroprodejce Nay zřejmě vstoupí letos na český trh a začne konkurovat firmám, jako jsou Electro World nebo Datart. Píšou o tom dnešní Lidové noviny. Společnost v současné době provozuje 21 prodejen a dosahuje ročních tržeb okolo pěti miliard slovenských korun. Na slovenském trhu má asi čtvrtinový podíl.

Mluvčí společnosti Nay Tatiana Onderková pro LN uvedla, že společnost hodlá vstoupit do ČR ještě tento rok. Další informace nechtěla poskytnout, přesto slíbila, že plány budou již brzy zveřejněny. Podle LN se společnost ze začátku bude orientovat na Moravu, hovoří se o prodejnách v Brně a v Moravskoslezském kraji.

Podle analytika Zdeňka Skály ze společnosti Incoma je v ČR silná konkurence, proto bude-li chtít Nay uspět, musí se nějakým způsobem odlišit od konkurence. Ľubomír Drahovský ze slovenské společnosti Trend uvedl, že velkou roli budou hrát i ceny nabízeného zboží. Mluvčí Euronics Bohuslav Komín však pro LN uvedl, že je otázkou, jak dlouho na českém trhu vydrží, pokud zaútočí na zákazníky cenami. Pokoušely se o to i některé řetězce, dnes už jsou ale ceny v podstatě srovnané. Podobný názor má i výkonný ředitel společnosti Datart Pavel Sláma. Podle něj jsou elektrořetězce zatíženy obrovskými náklady spojenými s investicemi v řádu několika stovek milionů korun.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).