Může být, že takové ohleduplné zaměstnance zaměstnavatel do jednoho stáda... eee chtěl jsem napsat "do jednoho Open Space" sežene. Ale časem Kropáčková odejde na mateřskou dovolenou, Dvořáček do důchodu, místo nich se přijmou absolventi, těm nebude leccos recht a pracovní atmosféra i produktivita práce je v ...však víte, kde. IMHO taková moudra se za drahé peníze nalévají do hlavy příštím maforům ...eee managerům do hlav v rychlokursech MBA.
Pracovni porady nebo hovory maji byt v zasedackach a nemaji v open space co delat. I porady mezi tremi ci dvema lidmi patri do zasedacky nebo aspon mimo bezny pracovni prostor. Rusit uzavrenou poradou v zostatni v open space muze akorat nevychovany cechacek z "middle east europe" buranova.
Bez urcitych propriet bych do open space nesel. Open space je snesitelny pokud mate odhlucnene steny, zasedacky a obcas praci z domova( bo openspace je primarne pro manazery a ne lidi pracujici hlavou.).
Nedavno jsem byl v pozici kdy jsem jednu vybornou pozici musel odmitnout kvuli nesnesitelnemu open space. Celkem zajimava firma, ale ten open space by mne pripravil o posledni zbytky dusevniho zdravi (ano open space predchozi firmy uz se na nem podepsaly).
Aha. Takže když se budeš chtít spolupracovníka na něco zeptat, použiješ smluvený posuněk, odeberete se do zasedačky, budeme předpokládat že je volná, že si ji nemusíš domlouvat, no jetě sbalit veškeré papíry, počítače atd.
Když ti někdo zavolá, odebereš se do zasedačky.... ale budeš potřebovat asi nějaké dokumenty, plány, počítač, abys mohl ten telefonát vyřídit....
Si děláš srandu buraně? Co to má být za efektivitu? To je šaškárna, co navrhuješ.
Ne neděláš, to jsou právě ty debilní představy kindermanagementu.
Problém je, že tohle řídí a zavádějí lidé, co tlachají o ničem, žádná práce za nimi není vidět, takže tam ty zasedačky na prázdné tlachání vyhovují. Ale na práci se to hodí jen vyjímečně.
Jo super, jednou sem delal v podobnem vamy vychvalovanem prostoru, kde kazde makal jak fretka.
Pak kdyz jsem telefonoval, sem mel problem slyset co mi rika nekdo do telefonu, protoze superudernik jako ty co za nim je videt efektivita, az se zapalovaly stoly musel predavat papiry u vedlejsiho stolu a mel k tomu kecu jak slepice kdyz kvoka.
Se probud, kdyz v openspace prineses papiry a reknes jednu vetu co to je, pak to nevadi, ale kdyz k tomu chces mit 5 minut vysvetlovani tak ver ze lidi u vedlejsiho stolu pekne nasiras, i kdyz se musi usmivat jakou radost maji ze tam jsi a slysi tva moudra...
Problem jsou prave lidi jako ty, co vse berou od extremu k extremu. co pouzit mozek nez zacnes mlet nesmysli o tom, ze zasedacka je na dve veci? Se budes pak divit, kdyz ti pak bude sef predesema vysvetlovat proc ty sejmul odmeny, protoze ty zasedacky jsou preci jenom na kecani o nicem :D
Jo min lidi jako jsi ty a vic se selskym rozumem, nejsi mlady a ambiciozni?
Beres to ad absurdum. Ale to maji obecne nekteri mene vyvinuti deprivanti radi a pouzivaji jako argumentacni prostredek.
1. Pokud je to jen parkrat denne a optani je do 30s-60s, tak je to v pohode. Pokud se tam ale stridaji lidi jak u kasy v supermarketu, tak se to neda. Zvlast pokud nejsou odhlucnene prepazky. Opet opakuji ze delam hlavou a ne hubou a excelem.
2. Ano kdyz nekdo zavola jdu do zasedacky. Pokud neni volna tak bezim na chodbu nebo nekde kde nekoho nebudu rusit. Ostatni to taky tak delaji. Patri to k dobremu vychovani. Krom toho mi velice vadi pokud svym jednanim nekomu ublizuji nebo poskozuji jeho praci. Mimo jine je to znamka jiste pracovni profesionality.
A to uz nemluvim o veci ktere se nemaji dostat pri jednanich ven.
3. Pokud potrebuji pocitac, nejake dokumenty no proste byt pripraven, tak si sjednam termin v prubeho toho telefonatu a muzem hovorit v zasedacce. Muze to byt klidne do 30ti min. Tak to fungovalo i v polostatni firme proti telefonovani, mamuti mezinarodni firme a startupu kde jsem vsude delal. Proc s tim je takovy problem? Jo jednou jsem se trochu utapnul a sel jsem do male stredni prevazne ceske firmy. Po par tydnech jsem byl nucen pouzit vypovedi a zcela neprofesionalnich slov smerem k sefum: "drzte uz konecne hubu vy ..." a totez v anglictine a nemcine aby mi rozumeli (i neprofesionalni chovani se ma delat profesionalne:) tj. s ohledem na hostujici cizince.
4. Tento zpusob prace je velice efektivni. A jeste efektivnejsi je pokud sefove jsou uklizeni v tlachacich mistnostech a jen obcas se zeptaji. A take je dobre minimalizovat zbytecne tlachani k cemuz slouzi nastaveni provesu a ruzne tiketovaci systemy. Take lidi aby do nich psali veci souvisejici s tematem a nerikali vse jen per huba. Tim se minimalizuje zbytecny sum na reci nezbytne nutne.
5. Produktivita prace neni o tom jak moc tlacham,litam s dokumenty ci rozhazuju bezmyslenkovite ukoly. Produktivita prace je to tom ze jsem za nejaky rozumny cas schopny vytvorit nejake hodnoty. V mem pripade i na 5-10 let dopredu.
Ma produktivita prace take nevisi na tom ze nekomu slibim ze s nim neco projednam a bez pripravy se hned se zacit telefonicky boxovat.To je o technologickem vyvoji nikoli o telemarketingu.
6. Dale si uvedom ze veci ktere lide resi v mem zamestnani vyzaduji hluboke soustredeni a prolezt mnoho technologickych rovin a pamatovat si take radu veci. Vyzaduje to systematicky a obcas vedecky pristup. Ta prace vyzaduje i mnoho zodpovednych osob ktere se k vecem vyjadruji. A proto nelze nekomu na stul hodit vec vymyslenou za 5 minut u kafe. Mnohdy kdyz dojde k problemu (nekde spadne letadlo, chcipne burza, selze rizeni prumyslovych procesu) tak jako bys slysel padat virtualni penize. Obcas jsou to castky za ktere bys zalozil nekolik bank. Proto si myslim ze urcita ohleduplnost k temto lidem je na miste.
Takze vazeny pane (upozornuji ze vykani v diskusich pouzivam jako vyraz pohrdani), doufam ze se nikdy nesetkame. Pokud bych nejakym pohnutim zivotnich okolnosti mel tu cest s vami se setkat, udelam za kazdou cenu vse pro to, abych podobneho vylupka dfensovy typologie "napravil".
Vývoj hardware a embedded software je s takovým přístupem naprosto super.
Sofťák potřebuje vidět, jak se s jeho driverem popere hardware a konzultovat to s elektrikářem. Napíše člověku, který dělal hardware, zabookuje meetingovku volnou až druhý den (i když se s konkrétní částí nehne dál a má třeba 3h prostoje) aby nerušili ostatní, pak vezmou pracovní stanici, zdroj, prototyp, osciloskop, dva monitory, programovací přípravky, bednu kabelů, 3/4 hodiny to budou zapojovat, pak pět minut zkoumat, jestli se správně nastavi signál na správným drátu na správnou dobu, pobalí to a 45 minut to budou stěhovat zpátky. 4,5h prostojů sofťáka, 1,5h prostojů elektrikáře.
Udělejte to tak 3-5x za měsíc a je zaplacená SDK kukaň jenom na jejich platu...
Nehledě na bezpečnost, pokud elektro vývoj pracuje s pár stovkama voltů na stole a kolem chodí účetní, mnažeři,... a přijdou za člověkem jako do chlíva.
Ostatně, komunikace se zákazníkem, zpracování důvěrných dat, vývoj a další věci namejí v open space co dělat.
Ten Hardwerák má mít laboratoř a nemá co dělat v openspace. Sofwérák za ním přijde do labu, kde to i bez příprav sfouknou.
Proč konstruujete bejkárnu, založenou na nesmyslu, že HW vývoj je v openspace??
Mimochodem - v naší firmě mám také kolegy v obrovském openspace (100 lidí) .. ale uprostřed toho je halda dobře izolovaných zasedaček různých velikostí. Včetně kabinek pro 1+2 lidi, kam si mohou v pohodě odskočit vyřídit třeba soukromý hovor. Mají to pár kroků.
Pokud firma neudělá k openspace dostatečný počet zasedaček .. tak to je chyba.
Předchozí pisatel má pravdu. Je to o toleranci. Pokud už je budova navržena pro OpenSpace, pak to jinak nejde. A OpenSpace je především o úspoře nákladů za provoz kanceláří - někde jsou pekelně drahé.
- Běžné telefony se vyřizují samozřejmě u stolu, ale neřve se.
- Porady (byť krátké) se organizují mimo OpenSpace (zasedačky, ale třeba i chodba, pokud si kolegové potřebují jen něco ujasnit a trvá to trošku déle, než pár vět.
- Je pravda, že zaměstnavatel by měl rozlišovat skupiny zaměstnanců. Dát třeba obchodníky do openspace a ještě k nim přidat administrativu je nesmysl. Obchodník bude asi hodně telefonovat a bude rušit a bude rušen. Obchodnící by měli být rozhodně v samostatné kanceláři.
Na druhou stranu, jsou profese, kde je OpenSpace v pohodě ... takový programátor: sedí, myslí, píše, .... nebo administrativa: sedí, občas myslí, píše ....
TO je zase můj pohled.
No to jsou právě ty debilní představy dětiček, co nikdy nepracovaly, zato se cítí být povoláni řídit svět.
Programátor je pro ně jakási lopata, co cosi klapá do počítače, no a na to přeci nepotřebuje se soustředit, nepotřebuje zjišťovat co a jak má fungovat, nemusí to koordinovat.
A že se takových debilů urodilo.
Koukám, že máš opravdu v hlavě bobo.
Sedím v open space. Poslední týden po šesti letech, naštěstí. Jako sofťák se potřebuju dostat do stavu změněnnýho vědomí, kdy vnímám jenom řešený problém a ne okolí.
A víš co? Ono to trvá cca 15-20 minut, než se dostaneš do problému. Když se co deset minut jde někdo zeptat na nějaký podrobnosti, můžeš hrát piškvorky, můžeš vyřizovat maily, domlouvat přeúvěrování hypotéky,... Ale nikdy ne to, za co tě zaměstnavatel platí - kreativní práci.
A víš, kdy jsem sem se neposleddy dokázal soustředit na myšlenky nad řešením nějakýho složitějšího problému? Dneska ráno, v autobuse cestou do práce. Blbý, že?
A že v budově s open space malý kancly nejdou? Pokud jsem nájemník, řeknu, že chci kancly po 4-6 lidech. Nemáš? Ok, jdu jinam. Prostory nesplňují moje potřeby pro lidi z R&D...
Jo, takže když se tě přijde každých 10 minut zeptat někdo na něco do malýho kanclu, tak se budeš soustředit bez problémů?
Malý kanceláře mají určitou výhodu když člověk drtivou většinu doby kouká do počítače a nepotřebuje nic od ostatních a oni od něj. Nebo když lidé komunikují prakticky výhradně v rámci kanceláře, případně k oddělení lidí co většinu pracovní doby provolají od těch ostatních.
Když ale musí poměrně často komunikovat s víc lidmi, tak je to spíš kontraproduktivní. Místo co by zamávali na kolegu, tak musí přejít do jiné kanceláře. Příchod v open space je méně rušivý, než když někdo pořád otvírá a zavírá dveře od kanceláře. Popravdě, největší nevýhoda OS jsou fakt ty nemoci.
Nemusí se zastavit přímo za mnou.
1) Kolega přijde do hokny, zařve "Zdar chlapi". Odpovím a ztratím nit. Z toho důvodu cca do 9 ráno cokoliv nehrozí.
2) Kolega u vedlejšího stolu má stejný křestní jméno jako já. Když dojde někdo za ním a osloví ho křestním jménem, reagujeme oba. Tj. ztráta z opětovnýho upadnutí do tranz se zdvojnásobí, filtr podle jména na MAC úrovni nefunguje.
3) Když tesťáci na druhým konci kanclu začnou testovat něco s audiem, nikdo nic prostě neudělá. Ty pazvuky redukují všechno na tvorbu migrény.
4) Když něco slaví manažeři, tak nikdo v kanclu po dobu oslavy nic neudělá.
5) V open space je jednoduchý se na něco zeptat kolegy. Jednodušší, než pět minut hledat v dokumentaci. Tak se prostě člověk zeptá, ale než se dotazovaný kolega ponoří do problému, tak je cca 5% šichty v pytli. Kdyby musel zvednout zadek a někam dojít, tak si to raděj najde sám a neprudí.
O čem se nikde nepíše, je šíření nemocí v openspacech a absence jakékoliv kontroly, zdraví zaměstnanců. Když někdo onemocní na pravém rohu vím, že za 3 neděle to mám. Kde je úspora pro zaměstnavatele, když polovina pracovní síly je nemocná během podzimu, zimy? Myslím, že to počítají lidé co nikdy v takovém prostředí nepracovali.
v kancelárii (dnes by to bol OS) pätnásť, každý jeden pracovný, jeden odkladací stôl a rysovacia doska. pekne natlačení. pozdĺž steny registračné skrine a skrine na výkresy. ob traja telefón. za tých viac ako desať rokov som sa tam naučil hromadu vecí. najprv to, čo priniesli "starí škodováci" zezplzně, potom veľa vecí, ktoré sme (jednotlivo) vyčítali z dovezených časopisov.
a podstatný prínos pre kvalitu práce bolo (skoro ako prikázanie) idúcky kontrolovať, čo má kolega nakreslené.tak sa vychytávali chyby a nachádzali netradičné riešenia.
z toho, čo som sa tam naučil, žil som celý zvyšok pracovného života (aj v diametrálne odlišných profesiách) a dnes v dôchodku.