Praha je tradičně nejoblíbenějším místem pro lokalizaci investic a ovlivňuje také kraje v jejím okolí. Nejméně investic pak plyne do Ústeckého kraje a na Vysočinu. Tyto závěry vyplynuly ze studie Česká rozvojová centra 2009, kterou vytvořila společnost MasterCard ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze a sdružením CZECH TOP 100.
Investiční atraktivnost Prahy se mimo jiné projevuje například vysokým průměrným výdělkem v podnikatelském sektoru. Velkou výhodou jsou také zahraniční investice, které jsou zde dlouhodobě zakořeněné,
zdůvodňuje přední umístění hlavního města Pavel Javorský, ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Výsledky projektu představují užitečný výstup pro potřeby regionální politiky, která musí reagovat i na výzvy a problémy, které přináší našim regionům, městům a obcím současná hospodářská krize,
hodnotí výstupy studie RNDr. Josef Postránecký, ředitel odboru rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstva pro místní rozvoj ČR.
Investiční atraktivnost, na kterou se studie zaměřila, hodnotí například makroekonomické ukazatele (HDP v kraji, mzdy, nezaměstnanost), rozvojové plány, image mezi podnikateli či například podíl zaměstnaných v ICT sektoru na 1000 obyvatel.