Pěkný úhybný manévr, jak nedefinovat co je považované za okamžik, kdy se eshop o platbě dozví. Dá se to vyložit tak, že je to okamžik, kdy zasednu v pondělí ráno k PC a sjedu seznam uhrazených objednávek. A pak k nim hodinu vystavuju doklady a posílám je do EET. Ovšem u těch posledních už určitě neplním požadavek na "nejpozději v okamžiku, kdy se dozví", protože dozvěděl jsem se před hodinou.
Nebo se to dá vykládat tak, že je to okamžik, kdy se na bráně změní stav platby na potvrzenou bez ohledu na to, jestli s tím eshop pracuje nebo ne. A pak je to stejně na nic, jako před tím, jen ubydou nějaká storna, ale investice implementace řešení do eshopu a jeho otestování v naprosto šibeničním termínu mě stejně nemine.
No doufal jsem, že bude vše jasné, když se zeptám - teď nevím, zda jsem otázku nepoložil špatně:
Dotaz: Dobrý den, ve světle posledního stanoviska k online platbám:
1) musím zaevidovat palbu kartou ve chvíli, kdy platební brána pošle informaci o zaplacení? Znamenalo by to další nemalé náklady na programování a úpravu e-shopového řešení.
2) Stačí zaevidovat platbu okamžitě po fyzickém zjištění, že platba proběhla - tedy například první pracovní den po provedení platby? Děkuji za vysvětlení.
No a tady je šalamounská odpověď:
Dobrý den,
k Vašemu dotazu uvádíme:
dne 3.2.2017 bylo na stránky www.etrzby.cz uveřejněno stanovisko Generálního finančního ředitelství k určení okamžiku uskutečnění evidované tržby u platebních operací realizovaných prostřednictvím internetu.
Z tohoto dokumentu citujeme: „S ohledem na zásadu rovného přístupu k plnění povinností poplatníků přistupuje proto Generální finanční ředitelství ke sjednocení správní praxe u platebních operací realizovaných způsobem dle § 5 písm. b) ZoET prostřednictvím internetu, a to ve vztahu k určení okamžiku, do kterého musí poplatník splnit evidenční povinnost, tedy zaslat datovou zprávou údaje o evidované tržbě správci daně a vystavit účtenku tomu, od koho evidovaná tržba plyne. v případě platby prostřednictvím platebního terminálu, kde dochází k osobnímu styku zákazníka s prodávajícím, v okamžiku, který bezprostředně navazuje na okamžik vydání příkazu k provedení platby, v případě platby prostřednictvím internetu bez osobního styku zákazníka s prodávajícím s určitým zpožděním, které je dáno objektivními důvody vyplývajícími z technických možností řešení daného specifického režimu internetových plateb.
Finanční a Celní správa bude v případech, kdy poplatník není schopen splnit evidenční povinnost v okamžiku stanoveném v § 18 odst. 2 písm. b) ZoET, akceptovat postup, kdy poplatník zašle správci daně údaje o evidované tržbě a vystaví účtenku tomu, od koho evidovaná tržba plyne, nejpozději v okamžiku, kdy se dozví o tom, že došlo k odepsání platby z účtu plátce (zákazníka) a jejímu odeslání poplatníkovi.
Z výše uvedeného vyplývá, že je připuštěno, aby byla datová zpráva o evidované tržbě zaslána a vystavena účtenka v okamžiku, kdy se o tom poplatník dozví.
No a teď babo raď :)
Podívejte, ať si armáda estébákových tlustých bab vykládá co chce, řekněte mi, kdy se peníze stanou tržbou? V okamžiku, kdy je zákazník pošle, kdy se já dodavatel dozvím, že je poslal, nebo, kdy je já, dodavatel dostanu? C je správně, ať si zákon říká co chce. O tom, že se zákazníkovy peníze staly mou tržbou, se dozvím teprve tehdy, kdy je já budu mít v kase. Tečka. Dříve nic evidovat nebudu.