Zkušebně jsme od zahájení EET vypnuli možnost plateb kartou a světe div se - obrat nám dokonce mírně vzrostl, nikdo si platby kartou nevynucuje, dobírka je pořád králem...A to máme obrat v milionech...
Na co vyhazovat tisíce za implementaci něčeho, co v praxi vlastně nepotřebujeme? Kdo nezkusil v praxi, blábolí pořád o tom, jak je u něj platba kartou důležitá ... není, věřte tomu. A do roka a do dne při prvním schvalování změn pak projdou výjimky - a online platby logicky z EET vyletí - ale nám už nikdo peníze nevrátí... Takže - volíme vyčkávací taktiku až se ten bordel "vyfiltruje"...
Tenhle měsíce jedeme zkušebně převod plateb v hotovosti na platbu předem - převodem nebo na fakturu - ale plateb v hotovosti máme minimum (absence kamenné provozovny, máme pouze výdejní sklad), takže žádný problém. Problémů s elektronikou máme už tak dost, ještě řešit nějaké EET - kde vůbec není jasné, co bude platit za rok... Můj názor... W.
Je platba přes platební bránu opravdu platbou spadající pod EET? Je to platba "bezhotovostním převodem peněžních prostředků, k němuž dává příkaz plátce prostřednictvím příjemce, kterým je poplatník, který má tržbu evidovat"?
Jsou asi tak dvě možnosti, jak zaplatit eshopu ... první je taková ta klasická, co se ovšem u nás asi moc nepoužívá, tedy přímé předání čísla karty obchodníkovi. To by pod tu formulaci spadalo.
Jenže druhá možnost znamená, že mi obchodník předá informaci o tom kolik mám platit, kam platit a pošle mě přes ulici do banky, či obdobného ústavu. Ta platební brána není jeho, i fyzicky běží někde jinde. A příkaz podává plátce prostřednictvím platební brány, banky, nikoliv příjemce.
Mé podnikání je zaměřené na poměrně specifickou oblast průmyslu a tím i většina zákazníků je z řad firem. Takže EET neřeším, byla by to zbytečná investice. Ale točím poměrně drahý materiál, který je nutné nakupovat v zahraničí a tím z důvodu nákladů na přepravu ve větším množství než jsem schopen spotřebovat. Takže výsledek je e-shop s prodejem tuzemským zákazníkům v malém množství. S platební bránou zatím vyčkávám až jak se aplikace tohoto paskvilu uvede do praxe. Počet zákazníků je poměrně malý okruh stálých klientů. Zákazníkům z ČR samozřejmě platby na fakturu nevadí, ve firemním prostředí je to normální. Zahraniční zákazník ovšem chce platbu alespoň s využitím PayPalu, protože i jinde ve světě mají hladové banky jako u nás. A stejně se chovám i já při výběru prodejce mimo ČR.
Čas ukáže o kolik zahraničních klientů přijdu když již nebudou moci platit faktury pomocí PayPalu.