Dobrá zpráva pro e-shopy, alespoň část dárků pořídí na internetu skoro 80 % lidí

27. 11. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Alespoň část dárků plánují pořídit na internetu čtyři pětiny Čechů. Nejčastěji má jít o hračky, knihy, módu a parfémy a kosmetiku.

Hlavním motivem pro nákup v e-shopech zůstávají úspora času a nižší ceny. Vyplývá to z výzkumu, který připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere.

Na internetu nakoupí dárky čtyři pětiny Čechů

Jak ukázal aktuální spotřebitelský výzkum, většinu dárků si v e-shopech plánuje objednat 37 % spotřebitelů. Alespoň část vánočních nákupů provede on-line dalších 41 % dotázaných, pouze v kamenných obchodech pak nakoupí jen 8 %. Zbylých 14 % Čechů nechává rozhodnutí, kde dárky nakoupí, na poslední chvíli. Výsledky výzkumu potvrzují, že Češi jsou zkušenými zákazníky e-shopů, kterým věří. Na nákupu po internetu oceňují především úsporu času (29 %) a možnost zakoupit zboží za výhodnější ceny (22 %). Je navíc velmi pravděpodobné, že velká většina z dosud nerozhodnutých nakonec také nakoupí on-line, uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Co se týče druhů zboží, které budou lidé v e-shopech nejčastěji objednávat, půjde o hračky (plánuje je koupit 45 % nakupujících), knihy (38 %), oblečení a obuv (36 %) a produkty pro zdraví a krásu včetně parfémů a kosmetiky (35 %). Nejpopulárnější kategorie pro on-line nákup zůstávají na prvních místech dlouhodobě. Je však nutné si připomenout, že se jedná často o levnější kategorie zboží a četnost prodejů tak neznamená nutně nejvyšší obraty. Do těch rozhodně výrazně přispěje elektronika a samozřejmě prodej mobilních telefonů. Stále oblíbenější jsou pak vstupenky na kulturní akce a zážitkové poukazy, upřesnil Jan Vetyška, podle kterého letos Češi v předvánočním období utratí na internetu přes 50 miliard korun.

Čtěte více: Žně provozovatelů e-shopů jsou tady. Letos opět přinesou rekordní čísla

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).