1) Nahraje do karet podvodníkům. příklad
Novej e-shop zašle šmejdy a pak to odmítne protože jste to "moc použil". Nesouhlasíte? dejte to na posouzení k soudnímu znalci (ztráta času a dalších peněz)
Jakmile toho prodá dost a nakupí se negativní recenze vyhlásí bankrot a založí nový e-shop (prakticky nepostižitelný subjekt)
2) Jakýkoliv solidní obchod který to udělá bude zničen v recenzích. - každému komu odmítnout vrácení zboží napíše tu nejhorší recenzi co půjde = snížení celkového obratu (pokud bych to tohle viděl u jakéhokoliv e-shopu nenakoupím tam)
3) Jestli z toho vznikne běžná praxe začnou se lidé obracet znovu na kamené obchody - Hlavní důvody proč většina lidí nakupuje na internetu:
a) Pohodlnost b) Velký přehled zboží mezi konkurencí c) Možnost vrátit zboží do 14 dní
- jakmile nebude zákonem garantováno vrácení tak toho e-shopy plošně zneužijí (klasický okrádání) a bude kartel hlavních hráčů mimo VIP zákazníky pro které to nebude platit.
Já osobně nakupuji na e-shopu jen a pouze z důvodu možností vrácení zboží. Už několikrát jsem vybral zboží které ve skutečnosti vypadalo jinak nebo nesplňovalo moje očekávání. Jakmile obchodník ví že zboží je problémové tak to hodí na zákazníka a bude mět oporu v zákoně (už teď je to známé z reklamací jaké se dělají podvody).
Podle mě je to špatná změna zákona.
Na druhou strany kdyby kamenné obchody nebyly jak křovácí a nabízeli třeba jen dobrovolnou 7 denní lhůtu na vrácení rozhodně bych nakupoval opět v obchodě a né na netu.
Slušným prodejcům přeju hodně zdaru