Odstupování od smlouvy bez udání důvodů stojí eshop vždy peníze na dopravných, spoustu časových ztrát administrativních neproduktivních a obvykle i sankce od distributorů zboží v desítkách procent z ceny zboží (obvykle 20-30%, pokud vůbec zboží distributor zpět převezme a nezůstane tak třeba fotoaparát neprodejný luxusní za 20 000 na skladě v eshopu jen pro ztrátu a výprodej hluboko pod nákupní cenou po vrácení bez udání důvodů). Majitel eshopu nemá vůbec práva jako koncový kupující a nemůže ze zákona vracet zboží bez udání důvodů ani s uvedením důvodů a bez sankce distributorovi zboží a distributor zpět obvykle zakoupené zboží rozbalené/nerozbalené nepřebírá. Desetitisíce cenově orientovaných eshopů nejlevnějších s maržemi kolem 1% kvůli tomu vracení zboží a také kvůli potřebě vyhledávačů zboží napakovat se maximálně na eshopech na každém neprodejním kliknutí myší rádoby potencionálního zákazníka nic nekupujícího (například klidně i 15 Kč za každé 1 kliknutí myší hledajícím čtenářem platí eshop, ikdyž v reálu nakupuje třeba jen každý 300-stý klikajicí člověk hledající přes vyhledávač zboží, tak eshop platí za všechny i nenákupní prokliky, bez ohledu na to, zda-li je klikajícím skutečný člověk nebo robot či nic nenakupující student živící se klikáním na zboží a placený ze strany vyhledávačů) zmizely z trhu a musely zavřít po zavedení této výsady pro kupující. Vracení zboží bez udání důvodů a související dopravy a náklady/ztráty zbytečné za vrácené zboží si musí eshopy, pokud chtějí existovat a přežít, započítávat vždy předem do ceny každého dodávaného zboží, takže pak zbytečně narůstají internetové ceny o desítky procent i velmi vysoko nad ceny kamenných obchodů. V jednom eshopu velkém, kde nakupuji často, jsem jednou nepořídil rychle co jsem potřeboval a tak jsem z nouze šel do místního kamenného obchodu (který má marže kolem 50-100%) a zjistil jsem, že stejnou věc tam mají v různých variantách bez čekání za dokonce 4x nižší cenu skladem bez čekání a ještě nemusím v místním kamenném obchodě platit dopravné.