Vlákno názorů k článku Dobrá zpráva pro e-shopy, navrhuje se, aby mohly odmítnout odstoupení do 14 dnů od Běžný spotřebitel - 1) Nahraje do karet podvodníkům. příklad Novej e-shop zašle...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2018 16:07

    Běžný spotřebitel (neregistrovaný)

    1) Nahraje do karet podvodníkům. příklad
    Novej e-shop zašle šmejdy a pak to odmítne protože jste to "moc použil". Nesouhlasíte? dejte to na posouzení k soudnímu znalci (ztráta času a dalších peněz)
    Jakmile toho prodá dost a nakupí se negativní recenze vyhlásí bankrot a založí nový e-shop (prakticky nepostižitelný subjekt)

    2) Jakýkoliv solidní obchod který to udělá bude zničen v recenzích. - každému komu odmítnout vrácení zboží napíše tu nejhorší recenzi co půjde = snížení celkového obratu (pokud bych to tohle viděl u jakéhokoliv e-shopu nenakoupím tam)

    3) Jestli z toho vznikne běžná praxe začnou se lidé obracet znovu na kamené obchody - Hlavní důvody proč většina lidí nakupuje na internetu:
    a) Pohodlnost b) Velký přehled zboží mezi konkurencí c) Možnost vrátit zboží do 14 dní
    - jakmile nebude zákonem garantováno vrácení tak toho e-shopy plošně zneužijí (klasický okrádání) a bude kartel hlavních hráčů mimo VIP zákazníky pro které to nebude platit.

    Já osobně nakupuji na e-shopu jen a pouze z důvodu možností vrácení zboží. Už několikrát jsem vybral zboží které ve skutečnosti vypadalo jinak nebo nesplňovalo moje očekávání. Jakmile obchodník ví že zboží je problémové tak to hodí na zákazníka a bude mět oporu v zákoně (už teď je to známé z reklamací jaké se dělají podvody).
    Podle mě je to špatná změna zákona.

    Na druhou strany kdyby kamenné obchody nebyly jak křovácí a nabízeli třeba jen dobrovolnou 7 denní lhůtu na vrácení rozhodně bych nakupoval opět v obchodě a né na netu.

    Slušným prodejcům přeju hodně zdaru

  • 20. 4. 2018 19:27

    Hanny (neregistrovaný)

    Zcela se ztotoznuji s vasim nazorem eshopy budou tohoto zakona zneuzivat ve svuj prospech nedavno jsem resila 3/4 roku vraceni penez za zaslany nefunkcni smejd nezaplatili mi ani haliir navic byt to opacne tak spotrebitel plati penale,dokonce mi za vady a poskozeni / takto dodane zbozi eshopem/ chteli vracene penize pokratit stalo me to hodne casu a nervu.Kdyz jim stat pujde na ruku budou si dovplovat jeste vic.

  • 23. 4. 2018 7:02

    Honzas (neregistrovaný)

    V kamenném obchodě je možné, respektive zákon tuto možnost přímo stanoví, nechat si zboží před koupí předvést. Takže o požadované funkcionalitě se lze přesvědčit na místě.

  • 23. 4. 2018 7:14

    Kkt1 (neregistrovaný)

    Predvedeni je jedna vec, zkusenosti z par dnu pouzivani druha vec. Nechate si predvest TV, vypada hezky, hraje hezky, vyborny zvuk. Pak ji koupite, prijdete domu, zapojite k ni svuj bluray prehravac a zjistite, ze vase nova TV prehrava obraz v HD rozliseni a ne ve fullHd, protozenejaky korejsky soudruh pouzil levnejsi obvod v dane serii. Nebo zjistite, ze sice podporuje krypto karty, ale ta vase zrovna nefunguje v kombinaci s touhle televizi. Tech duvodu muze byt zilion, u predvedeni nemate sanci zjistit vse.

  • 30. 4. 2018 23:20

    vašek (neregistrovaný)

    Měl jsem taky prosperující eshop po mnoho let, dobré ceny, marže 1%, ale stačí pak jedno procento zákazníků - podvodníků využívajících 14-denní vracecí lhůty - na zlikvidování a zavření eshopu. Konkrétně například těsně před Vánoci dělají někteří nezodpovědní lidé to, že si stejné zboží objednají u třeba 4 eshopů současně a jen od jednoho to převezmou a zbylé tři eshopy mají škody s dopravou, sankcemi s vracením zboží distributorovi,... takže na jednom odeslaném výrobku neodebraném zákazníkem je pak škoda pro eshop v tisících korun a ještě z toho mají tito lidé srandu, že Vám způsobili s objednávkou škodu. Jiní zákazníci objednávají zboží po mnoha kusech s jasným úmyslem ho nepřevzít a jen poškodit eshop,..takové zboží se pak vrací třeba až po dvou měsících jako nedoručitelné, když je cena už o 1/3 nižší. Jindy si zákazníci/děti objednají zboží a pak, když to nepřevezmou, tak řeknou, že nemají peníze, nebo rodiče řeknou, že jejich děti zlobily a tak že proto objednané zboží pro děti nepřevzali. Majitel eshopu toto zboží pak musí vracet a platit za něj stornopoplatky distributorovi, dopravu k zákazníkovi a zpět a dopravu od distributora do eshopu a zpět. Mnoho lidí jede například na zahraniční dovolenou a chce si ji nafotit foťákem luxusním, tak si objedná v eshopu foťák a po desetidenní dovolené zase foťák neseriózně vrátí eshopu bez udání důvodu, pořídí tisíce fotek a vše platí eshop, navíc fotoaparát už je rozbalený a nelze ho pak prodat za cenu nerozbaleného nebo vrátit distributorovi.

  • 1. 5. 2018 17:45

    Lahy (neregistrovaný)

    to s tím využíváním elektroniky na dovolenou a pak vrátit je běžná praxe v celém světě už několik let, nejen v eshopech ale i v kamených prodejnách, kde vrácení umožnují, bohužel.. někdy ale bohudík..

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).