Všechny vaše reakce svědčí o tom, že se zbytečně vozíte po někom, kdo se zeptal.
Copywriter je písař reklamní textů a sloganů. Nicméně protože termín "reklamní textař" by neznělo tak vznešeně, jak by si sami reklamní textaři přáli, používá se anglický termín copywriter. Zhruba je to na stejné úrovni, jako dnes v Tescu není uklízečka, ale "manažerka podlahových krytin" nebo doplňovač zboží do regálu se jmenuje "manažer úseku zboží". Tak prostě písař reklamních textů je dnes "copywriter".
Celá naše západní civilizace totiž téměř nic nevyrábí, a více méně se živí obchodem.Prakticky se jen přeprodává tu čínské zboží, tu africké či americké zemědělské produkty, tu polské maso z nemocných krav, tu čínská či italská rýže, atd. A proto je třeba velké množství lidí, kteří vytáhnout z lidí peníze za zbytečnosti - a mají dnes boom. Když se nic nevyrání, je třeba lidem nanutit různé cetky. A k tomu slouží například "písař reklamních textů" alias copywriter.
Copyeriter napíše úderný text, dostatečně krátký, aby je mladí absolventi naší inkluzivní základní školy zvládli jakž takž ještě přelouskat a nezapotit se u toho. Přitom text plný pozitiv a nadšení, zcela k nerozeznání vypadající jako od vysmátého člověka v drogovém tripu či rauši. Na slabší povahy to funguje. A to je práce copywritera popsaná prostým jazykem.
To jste mi to nandal. Zřejmě co dělá copywriter netušíte ani vy, ani nikdo z předřečníků. Byl jsem jediný, kdo na dotaz vysvětlil, kdo je copywriter. Ostatní svou neznalost skrývali za urážky tazatelce.
Ono není divu, autor článku - hrdina bez bázně a hany, co v pondělí zachrání vesmír, v úterý svrhne pár diktátorů, atd. - zapomněl sdělit jakoukoli informaci o tom, co vlastně dělá.
Narcistický text článku zapomněl cokoli sdělit. Snažil se pouze působit na emoce. Ale trochu to přepjal.
Za starejch časů, když někde zcela nemístně vyšel článek o něčem, o čem se dalo předpokládat, že tam vůbec nikdo nic neví, tak bylo naprosto automatický to teda aspoň trochu rozebrat a pak psát o něčem dalším kolem toho.
Dneska máme tydlety bordely, kde vlastně není jasno, jestli je to článek, recenze, nebo tady nějakej ten reklamní šmejd, falešně se maskující jako něco, co není. Nepravidelně to na mě tidleti hipsteři zkouší, jako že jak napíšou hrozně supr technickej článek a jestli jim ho na svým specializovaným webu vydám. Obvykle se to nedá číst, jsou tam tři věty na odstavec s naprosto obecnejma plkama co fakt každej zná a minimálně jeden zcela nemístnej odkaz bůhví kam. To budou asi taky nějací takový kopywrajtři, co si myslí, že jsem úplnej debil…
To tedy koukám, kolik lidí má potřebu vyjádřit svůj negativní názor na článek, který se mi líbil a poslal jsem jej třem různým copywriterům, jejichž služeb využívám. Jasně, jedinou hmotnou věc, kterou vytvářím pro společnost jsou značky pod hlavičkou KČT. Jinak se živím pusou, ruce mám levé. Přesto věřím, že má mé snažení smysl a posouvá společnost dále. No a když mi mé myšlenky pomůže copywriter přenést do psané podoby, tak je šance, že se má pomoc dostane těm, pro které má přidanou hodnotu. Mrzí mě tedy množství negativních, rádobyvtipných, komentářů a držím všem jejich autorům palce, aby se jim dařilo vytvářet jen ty "správné" hodnoty.