Všechny vaše reakce svědčí o tom, že se zbytečně vozíte po někom, kdo se zeptal.
Copywriter je písař reklamní textů a sloganů. Nicméně protože termín "reklamní textař" by neznělo tak vznešeně, jak by si sami reklamní textaři přáli, používá se anglický termín copywriter. Zhruba je to na stejné úrovni, jako dnes v Tescu není uklízečka, ale "manažerka podlahových krytin" nebo doplňovač zboží do regálu se jmenuje "manažer úseku zboží". Tak prostě písař reklamních textů je dnes "copywriter".
Celá naše západní civilizace totiž téměř nic nevyrábí, a více méně se živí obchodem.Prakticky se jen přeprodává tu čínské zboží, tu africké či americké zemědělské produkty, tu polské maso z nemocných krav, tu čínská či italská rýže, atd. A proto je třeba velké množství lidí, kteří vytáhnout z lidí peníze za zbytečnosti - a mají dnes boom. Když se nic nevyrání, je třeba lidem nanutit různé cetky. A k tomu slouží například "písař reklamních textů" alias copywriter.
Copyeriter napíše úderný text, dostatečně krátký, aby je mladí absolventi naší inkluzivní základní školy zvládli jakž takž ještě přelouskat a nezapotit se u toho. Přitom text plný pozitiv a nadšení, zcela k nerozeznání vypadající jako od vysmátého člověka v drogovém tripu či rauši. Na slabší povahy to funguje. A to je práce copywritera popsaná prostým jazykem.