V létě do hromadných ubytovacích zařízení přijelo 2,5 milionu domácích turistů, což bylo o 8,9 procenta více než ve stejném období předchozího roku. Dokazují to data Českého statistického úřadu. Podle agentury CzechTourism byli nejspokojenější na Šumavě, Plzeňsku a Jižní Moravě.
Vedou středně dlouhé pobyty
Podle letní etapy výzkumu „Sběr informací – domácí cestovní ruch“ vzrostly hlavně středně dlouhé pobyty. Tuto délku uvedlo 47 procent dotázaných turistů. Češi ve srovnání s minulými roky více cestovali za cykloturistikou a relaxačními pobyty. Mírně poklesl zájem o poznávací turistiku. Přesto zůstává s velkým náskokem nejoblíbenější aktivitou při letní dovolené (uvedlo ji 54 procent respondentů). Mezi další oblíbené aktivity patří pěší turistika, cykloturistika, koupání a vodní sporty.
Výzkum rovněž zjistil, které faktory nejvíce ovlivňují rozhodování českých turistů při výběru destinace. Dle výsledků roste význam osobního doporučení, které je hlavním důvodem k návštěvě určité lokality, jak uvedlo 26 procent respondentů. Jako hlavní zdroj informací nadále zůstává internet, (uvádí 52 procent dotázaných). Podle Rostislava Vondrušky, generálního ředitele agentury CzechTourism, obecně roste spokojenost turistů se službami v regionech.
Čtěte také: Práce je nezdravá, hrozí při ní úrazy i smrt. Lenošení ale život nezachrání
Nejnavštěvovanější byla tradičně Praha a Český Krumlov
Výzkum se vzhledem k letošnímu dvacátému výročí zápisu první české památky na seznam UNESCO zaměřil také na znalost a oblibu památek UNESCO mezi českými turisty. Nejčastěji si lidé vybavovali Prahu a Český Krumlov. Není překvapením, že tato místa byla také nejnavštěvovanější.
Podle údajů Českého statistického úřadu přijelo od počátku roku do konce třetího čtvrtletí do hromadných ubytovacích zařízení 5,4 milionu domácích turistů, což bylo o 6,9 procenta více než ve stejném období předchozího roku. Domácí turisté uskutečnili od počátku roku 16,3 milionu přenocování (o 2,7 procenta více než ve stejném období předchozího roku). Letošní sezona byla úspěšná především pro majitele kempů, ve třetím čtvrtletí zaznamenali jejich provozovatelé meziroční nárůst příjezdů o 18,5 procenta.
Čtěte také: V jakém oboru se vyplatí rozjet byznys? Zjistili jsme za vás