Blížící se vánoční období představuje pro logistický sektor obrovskou výzvu. Klíčová je dostupnost kapacit, efektivita a pokrytí špičky, která v předvánočním období přichází.
Poslechněte si podcast
Zákazníci mají specifické požadavky na doručení. Chtějí rychlé a přesné doručení v konkrétní čas, což je výzvou zejména v menších městech a vesnicích,
říká v podcastu Podnikatel PLUS Peter Menky, komerční ředitel logistické společnosti DODO.
Přesné doručení se špatně realizuje v menších obcích
Realizace přesného doručení v menších obcích je totiž ekonomicky náročnější. I přesto by se e-shopy na přesné doručení měly zaměřit. Zákazník se pak cítí komfortněji, pokud e-shop podmínku rychlého doručení nebo doručení v konkrétní čas splňuje.
Kromě času je pro zákazníka také důležitý způsob případného vrácení zboží. Ten by měl být co nejjednodušší. Zákazník ocení, když nemusí hledat informace na webových stránkách e-shopu,
říká Menky, podle kterého je nejlepší, pokud e-shop přikládá do balíků samolepicí štítky pro rychlé vrácení. To lze dnes realizovat skrze výdejní místa, ale i prostřednictvím samoobslužných boxů.
Pro vánoční období je nutná perfektní příprava
Naopak čeho by se měly e-shopy obecně vyvarovat, je doprava zdarma. Menky tento fenomén kritizuje, protože neustálé nabízení dopravy zdarma u zákazníků vytváří nerealistická očekávání, což pak oslabuje důraz na kvalitu a rychlost doručování. Je to o nákladech, které jsou naopak reálné,
připomíná Menky.
Aktuální předvánoční období ale klade na e-shopy další břemeno v podobě předvídání poptávky a zajištění kapacit. S tím souvisí i správné nastavení zákaznické podpory pro udržení spokojenosti zákazníků. Komunikace a pravidelná aktualizace o stavu zásilky pak hraje zásadní roli. Perfektní příprava na sezonu ve všech oblastech je proto klíčová,
doplňuje v podcastu Podnikatel PLUS Peter Menky. Více si poslechněte v podcastu, přehrávač je vložen v úvodu článku.
Zaujal vás článek?
Odemkněte si celý text za jednorázových 30 Kč. Stačí zadat váš e-mail a v dalším kroku vše odsouhlasit.
Již jste zaplatili? Vložte, prosím, váš e-mail a my vám zašleme nový odkaz pro odemknutí