Vyvarovat? Mám-li dopravu zdarma a rozumné ceny, pak vím, že tu dopravu nemusím řešit. A to je pro e-shop jednoznačně plus. Rozhodně větší, než když řeším, zda bude doprava stát osmdesát nebo sto padesát a jestli je zboží s dopravou dražší nebo levnější tady nebo tam a ještě to musím složitě zjišťovat na webech těch eůshopu a ještě to tam ty e-shopy často nemají a člověk to zjistí maximálně tak někde v košíku.
Nezdravého na tom není vůbec nic.
Mně, jako zákazníkovi, poměrně dost vadí obtížné zjišťování ceny a způsobu doručení.
Bydlím v Praze, takže upřednostňuji pražské eshopy, kde je možné vyzvednout objednané zboží zdarma na místě (poplatek za osobní vyzvednutí, pokud není nabídnuta možnost dopravy zdarma považuji za velké mínus a v takovém eshopu se snažím nenakupovat).
Ale zjistit na nových stránkách, kam mě přivede vyhledavač, zda obchod nabízí možnost vyzvednutí (a hlavně kde a za kolik) a za kolik má dopravu je někdy extrémně složité.
Je to tak, většinou nezbývá, než trapně dát zboží do košílku, proklikat se až ke konci objednání a teprve potom zjistíte, že někdyje dorpava dražší než objednané zboží. Takže nezbývá, než to takto zkusit ve 3-4 nejlevnějších eshopech na heurece a teprve pak si jeden z nich vybrat.
Marže si eshopy snížit mohou dost podstatně, když vidíte ten rozptyl v ceně jak zboží, tak dopravy. Lecky stejné zboží někde o 50 % dražší. Asi aby bylo na investici do masivní reklamy ( zelený skřet například ). Ale asi se jim to vyplatí i tak, spousta lidí je hloupá a neumí použít interfernet.
My třeba v práci poskytujeme dopravu zdarma od určité částky. A nemyslím si, že bychom si nějak hrozně ukrajovali z marží. Úplně stejně nám totiž z marže ukrajuje to, když si zákazník objedná jeden kus zboží a my mu jej musíme vychystat, zabalit, vyfakturovat.
Doprava zdarma je prostě sleva z obratu.