Doprava zdarma slavila úspěch, lidé v e-shopech utratili 135,5 milionu korun

29. 11. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
Den dopravy zdarma, který před pár dny nabídlo skoro 600 českých e-shopů, slavil úspěch. Počet objednávek se zvýšil o 191 % a lidé utratili 135,5 milionu Kč.

Od úterního do středečního poledne proběhla akce „Den dopravy zdarma“, kdy si 583 českých e-shopů neúčtovalo cenu za dopravu. Čeští zákazníci projevili o dopravu zdarma zájem a oproti stejnému období předchozího týdne se zvýšil počet objednávek o 191 %. Celkově během akce utratili 135,5 milionu korun a na dopravě ušetřili přes 5,5 milionu korun. Organizátor celé akce, srovnávač Heureka.cz, přitom očekával, že se zájem o nákupy zvýší pouze o desítky a že na dopravě tak zákazníci ušetří okolo 1,5 milionu korun.

Čtěte více: Takřka 500 e-shopů dodá zboží zdarma. Víme, v jaký den to bude

Úspěch akce výrazně předčil naše očekávání. Naše odhady počítaly s nárůstem objednávek v řádu desítek procent. Zvýšení počtu objednávek o 191 % určitě nikdo nečekal, je to fantastický výsledek. Spokojenost e-shopů i zákazníků s akcí je pro nás dobrým impulzem pro pořádání ‘Dne dopravy zdarma’ i příští rok, komentoval Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Průměrná hodnota jedné objednávky činila 1555 korun. Nejvíce lidé kupovali elektroniku (pětina všech objednávek), dále pak zboží ze segmentů Dům a zahrada a Filmy, knihy, hry. Celkově lidé během akce uskutečnili v zapojených e-shopech 87 300 objednávek. Do akce „Den dopravy zdarma“ se mohly zapojit pouze e-shopy, které mají certifikát Ověřeno zákazníky.

Akci hodnotí kladně i zúčastněné e-shopy. Akci ‘Den dopravy zdarma’ hodnotíme pozitivně, našim klientům se osvědčila. Jeden z nich za 2 dny trvání akce udělal obrat, který zvládne jindy za 2 týdny, uvedl například Vladimír Přichystal z marketingové agentury Besteto.cz. Při ‚Dni dopravy zdarma‘ se naše tržby zvýšily řádově o desítky procent, prodejně to byl náš nejúspěšnější den v roce, připojila se Jitka Součková, mluvčí e-shopu Kasa.cz.

Právě Kasa.cz ale způsobila akci drobnou vadu na kráse. Doprava zdarma byla totiž oficiálně podmíněna minimální hodnotou objednávky ve výši 300 korun.  Kasa.cz ale měla odlišné podmínky. Jak i serveru Podnikatel.cz potvrdila pracovnice infolinky, dopravné se neplatilo u Kasa.cz pouze v tom případě, pokud alespoň jedno zboží v celé objednávce překročilo hodnotu 300 Kč včetně DPH.

MM 25 baliček

Čtěte více: Den dopravy zdarma u e-shopů má vážnou trhlinu. Kasa.cz uvádí jiné podmínky 

Foto: www.isifa.com

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).