skoda ze pan advokat (zrejme z plzne) neocitoval konkretni paragraf noz ci oz, ktery zakaznikovi pri uzavreni smlouvy na dalku narizuje povinnost prevzit a zaplatit za poskozene/znicene zbozi.
u nas v jedne restauraci delaji mlecne selatko, je treba tam ale zavolat 24 predem aby ho pripravili (tudiz objednavka na dalku), kdyz tam prijdu a cisnik mi prinese spalene a jeste mu spadne z tacu na zem, tak bych opravdu rad videl jak mi nejaky zakon narizuje toto zaplatit a teprve pote reklamovat :)))
Zajímalo by mě, jak se pan advokát v takovém případě vypořádá s § 2170:
No, to je jednoduché. Pošlete fakturu panu JUDr. s díky za "radu" a ten se s tím vypořádá tak, že si to vyřídí s pojišťovnou... Viz § 2950. :-D
Doufejme, že se záhy stane pan JUDr. nepojistitelným a od jeho "rad" bude klid.
To byl tak napůl vtip... Nicméně, to že nevěděl, ho v daném případě neomlouvá, viz § 5 odst. 1 NOZ. Jinak, na advokáty je tady speciální zákon o advokacii a zrovna v jejich případě to za úplatu být nemusí, viz např. 25 Cdo 4009/2014:
"[P]ro odpovědnost advokáta za škodu vůči klientovi podle § 24 odst. 1 zákona o advokacii [je] bez významu, zda byla právní služba v konkrétním případě advokátem poskytnuta za odměnu či bezúplatně, podstatné je pouze, zda se jednalo o výkon advokacie, resp. vadný výkon advokacie."
Nicméně uplatnění zmíněného paragrafu NOZ bych určitě nevylučoval pro případy, kdy se o výkon advokacie nejedná, např. právě podobné "rady" v článku.
Resumé - pan JUDr. by se měl nad sebou vážně zamyslet... A redakce taky.