Dopravci si letní vytíženost svých spojů pochvalují

2. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

České dráhy (ČD) pozitivně hodnotí úspěšnost speciálních nabídek v rámci akce „Léto 2009“, stejně jako svůj průnik na trh s nízkonákladovými jízdenkami do zahraničí. Výhodné cestování chtějí nabízet až do poloviny prosince.

Největší tuzemský železniční dopravce zaznamenal za letošní léto díky zvýhodněným jízdenkám o dva miliony více cestujících, než by odpovídalo trendu bez zavedení těchto nabídek. Lákadlem byly pro cestující podle zástupců Českých drah především jízdenky za loňské ceny, jízdenky REGIONet či SONE+. Tržby se tak ČD zvýšily zhruba o pět procent.

Nové zákazníky České dráhy získaly také díky nízkonákladovým jízdenkám do zahraničí. Potvrdilo se, že se lidé vrací k osvědčeným turistickým cílům u našich sousedů, kam byli zvyklí jezdívat třeba s rodiči. Získali jsme díky tomu letos tisícovky nových zákazníků a celkový zisk z těchto jízdenek očekáváme po odečtení nákladů na hranici 20 milionů korun za celý letošní rok, komentuje nárůst počtu cestujících Aleš Ondrůj, výkonný ředitel pro marketing a komunikaci ČD. Čtěte více: ČD: Lepší služby na železnici nikdo jiný nenabídne

Ani další český dopravce, který se navíc dlouhodobě snaží rozšířit své podnikání právě na železnici, Student Agency, si nestěžuje. Naše autobusy do zahraničí jsou přes léto tradičně z 95-ti procent plné. V tuzemské dopravě je to stejné jako v průběhu celého roku – vytíženost je osmdesát procent, říká majitel společnosti Radim Jančura. Čtěte více: Revoluce ve veřejné dopravě. Budou mít dráhy konkurenci?

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).