Doručovací firmy nestíhají, letošní přetlak v posílání balíků je obrovský

30. 11. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Slevové akce a předvánoční nákupní horečka, to jsou dva hlavní důvody, proč se přepravní společnosti prakticky nezastaví a na doručení balíku se čeká déle.

Letošní rok se opět zapíše do historie. Počet rozesílaných balíků vzroste až o 10 % oproti loňskému roku.

Desetina balíků má v tomto čase zpoždění

Češi nakupují ve velkém a přepravní společnosti tak nestíhají. Čekání na balík se může až u desetiny zásilek zpozdit o několik dnů. Během listopadu a prosince roste počet odesílaných balíků pravidelně až o polovinu oproti běžnému provozu v letní sezóně.

Čtěte také: Objednávejte dárky včas. Nejsou lidi, doručení se může zpozdit, varují e-shopy

Letošní nákupní horečku ale přiživily navíc slevové akce během Black Friday a také během Dnů dopravy zdarma, ke kterým se letos připojilo 1444 českých e-shopů. Češi během nich 13. až 15. listopadu utratili necelých 600 milionů korun. Přepravní společnosti s tím už však dopředu počítaly a na výpomoc si najaly brigádníky: Pro předvánoční provoz jsme jako výpomoc najali brigádníky a celkově jsme pak za celý letošní rok významně zvýšili počet stálých pracovníků, říká Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Zpoždění balíků může způsobit i nevlídné počasí

Na předvánoční sezónu se letos připravila dopředu také společnost PPL. Ta však přiznává, že do rozvozu balíků mohou zasáhnout nečekané události: Riziko nečekaných událostí je v zimě obrovské. Například zpoždění jednoho kamionu mezi pobočkami a centrálním překladištěm o tři hodiny způsobí zpoždění téměř tří tisíc zásilek o jeden den, upřesňuje Petr Chvátal, generální ředitel společnosti PPL.

Čtěte také: Zkroťte dobírku, nejhorší ze všech platebních metod

Ten proto doporučuje, aby zákazníci nenechávali objednávku vánočních dárků na poslední chvíli. Nejzazším termínem bude letos objednávka dne 21. prosince, po tomto datu už žádný z přepravců nemůže garantovat dodání do Štědrého dne. 

Plaťte kartou, zrychlí se proces doručení, doporučují přepravní společnosti

Přepravní společnosti také doporučují, aby lidé za dárky platili již předem nebo kartou u kurýra, platba v hotovosti na dobírku totiž celý systém doručení brzdí: Pokud by u kurýra během dne všichni zákazníci zaplatili kartou namísto hotovosti, tak by řidič stihl za den rozvést až o desítky balíků více. To je v předvánočním čase obzvlášť důležité, uzavřel Petr Chvátal. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).