Družstevní obchody se spojí kvůli konkurenci řetězců

14. 3. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

České družstevní obchody sdružené pod názvy Jednota, Konzum a Coop sjednotí vzhled a způsob propagace. Zhruba tři tisícovky družstevních prodejen ponesou společnou značku Coop.

Spotřební družstva se tímto způsobem připravují na plánovanou expanzi obchodních řetězců do menších měst, v nichž družstevní prodejny dosud soupeřily pouze s diskontními prodejnami. Plánované sjednocení přijde na více než 70 milionů korun.

Družstevní síti Coop loni navzdory pokračující expanzi obchodních řetězců vzrostl obrat meziročně o jednu miliardu korun na 27,2 miliardy korun. Zhruba šest desítek spotřebních družstev v Česku provozuje pět typů obchodních řetězců, které zahrnují diskontní prodejny, supermarkety i hypermarkety.

Spotřební družstva chtějí také některé své venkovské prodejny vybavit terminály, pomocí kterých budou moci lidé dobíjet mobilní telefony či platit složenky. V budoucnu by zákazníci mohli v družstevních prodejnách platit nákupy bankovními kartami či si u pokladen vybírat peníze. Spotřební družstva v Česku provozují zhruba 3000 prodejen, takže jejich investice do nákupu terminálů se může vyšplhat až na několik desítek milionů korun.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).