Započítat cenu dopravu do zboží je sice pěkná myšlenka, ale jak postupovat v případě, že si zákazník objedná například tři druhy zboží.
Počítejme, že každá cena položky zboží v eshopu bude již obsahovat cenu za doručení PPL ve výši 100 Kč. Tzn., že zákazník by zaplatil v důsledku o 200 Kč více než při aktuálním stavu, kdy se ke třem položkám připočítá pouze 100 Kč přepravné PPL. Tento problém by se dal možná technicky vyřešit na straně eshopu, který by částku za dopravu rozpočítával do tří položek, ale asi těžko by se to vyřešilo v XML feedech, které načítají zbožové srovnávače, které nemohou tušit, zda daný návštěvník v obchodě chce nakoupit pouze jeden kus zboží nebo více položek.
Když si zákazník objedná tři věci zaplatí poštovné jen jedno, resp. skutečné náklady. Eshopy na západě i dálném východě nijak výjimečně mají u zboží i hmotnost a cena poštovného se mění v závislosti kolik a čeho kupujete.
V XML feedech by prostě vedle ceny zboží byla i cena dopravy/odběru a já bych na webech typu zbozi.cz ji hned viděl. Opravdu mě vytáčí, když si na zbozi.cz nechám vyjet zboží podle ceny a pak složitě na eshopech zjišťuji zda a kde mají osobní odběr, kým doručují a kolik to stojí. A je stále hodně eshopů, kde se musím registrovat a vytvořit objednávku abych se k této informaci dostal. Někdy je to docela fuška se dobrat toho, kde to nakonec i s dopravou bude skutečně nejlevněji.
Prodávám zboží v cenách od 18Kč/ks po 1000Kč/ks. Započítat nejlevnější cenu dopravy (doporučená zásilka) do ceny zboží je u těch levnějších položek naprostý nesmysl (osobní převzetí nevedu, nemám prodejnu a zboží lze vyzvednout osobně jen v Úložence za 29Kč s kterou mám smlouvu). Ke každému nákupu libovolného počtu položek se mi započítávají náklady na přepravu jen jednou, takže kupující ví na čem je a nemusí platit přepravu při nákupu deseti položek desetkrát. Tohle je zas výmysl, který se možná hodí pro zboží za tisíce, ale někdo odtržený od reality se to bude snažit "nacpat" všem. Stejný nesmysl, jako vracení i původních nákladů na přepravu při odstoupení od KS ve lhůtě 14-ti dnů, resp. 3 měsíců. Ale toto lze naštěstí obejít, sice složitě, ale jde.
Naopak, čím levnější je zboží tím podstatnější je cena za dopravu a moci ji vidět hned na zbozi.cz nebo heurece by dost pomohlo. Není to tak dávno co sem sem nakoupil zboží v ceně okolo 300 Kč dráže s vyzvednutím právě na Uložence za 29 než jinde levněji, ale s poštou za 150, navíc to byla věc co by se vešla do obálky a stačil by doporučený dopis.
nikdo vás přece nenutí využívat cenové srovnávače. ALE pokud využíváte jejich služby, měl by se na nich zákazník dozvědět reálnou cenu včetně všech externalit, za kterou si zboží může koupit. (resp vrátit). pokud to neumíte, pak prostě nepoužívejte srovnávače cen, ale jděte sebevědomně na trh kde aritmetika a bankovky hrají až druhořadé role za kvalitou vašich služeb.
slabý odvar toho, co e-shopy čeká. Jen více a houšť..
http://aktualne.centrum.cz/finance/nakupy/clanek.phtml?id=757468