České domácnosti platí čím dál častěji přes internet. Nabídka je zde rozmanitější a cena často výrazně nižší než v kamenných obchodech. Podle analýzy společnosti Cetelem, člena mezinárodní bankovní skupiny BNP Paribas, stoupl nejen počet on-line nákupů, ale zvýšila se i průměrná utracená částka.
Češi chtějí nakupovat levně, z pohodlí domova a bez zbytečných front u pokladen. Rozšířila se proto i nabídka nabízených výrobků a služeb. Ve srovnání s ostatními Evropany jsou však Češi stále pod průměrem. Všichni obchodníci ale do tohoto prodejního kanálu vkládají velké naděje,
sděluje Václav Horák, generální ředitel společnosti Cetelem. Upřesňuje, že zatím co se dříve na internetu nakupovala převážně elektronika, dnes lze pořídit i dovolenou, finanční produkty či potraviny. Největší zájem je stále o domácí spotřebiče, výpočetní techniku, videohry a knihy. Jestliže si ale například 7 % všech Čechů dokáže představit, že bude potraviny místo v kamenných prodejnách nakupovat po internetu, již dnes to za hotovou věc považuje 57 % Britů,
dodává Horák.