Důvěra zahraničních značek v český trh se vrací

24. 8. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Obchodníkům se pomalu vrací důvěra v český trh. A to i přesto, že v letošním roce přibude pouhých 117 tisíc m2 ploch v tuzemském maloobchodu. Očekává se otevření letošního největšího nového projektu nákupního centra Galerie Harfa, a také druhé fáze Fora Liberec. Navzdory přetrvávající nejistotě je podle mezinárodní poradenské společnosti DTZ Česká republika nadále v hledáčku zahraničních značek. A to jak sítí, tak franšízových konceptů. Platí, že na trhu jsou nákupní centra s převisem poptávky nájemců i ta, jež se musejí vypořádat s jejich odlivem, konstatuje Lenka Dvořáková, Senior Retail Agent v pražské kanceláři mezinárodní poradenské společnosti DTZ.

Otevření prodejen Desigual, Ulla Popken či Carpisa očekává DTZ v nákupních centrech nových obchodních řetězců. V České republice také nadále hledá franšízové či masterfranšízové partnery několik franšízových konceptů. Mezi nimi například italská móda Persona, outlet Brand New Products, kosmetika Nicole, The Cheesecake shop a další. Obrací se na nás další obchodní koncepty ze zahraničí. Dle všeho se obchodníkům pomalu vrací důvěra v český trh, jakkoliv jsou velice obezřetní při výběru místa pronájmu, sděluje Lenka Dvořáková. Zároveň dodává, že ředa značek se také s ohledem na významnou redukci výstavby nových obchodních center znovu vydává „do ulic“, tedy do kamenných prodejen.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).